• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس؛

گردشگری تبدیل به عامل اصلی پیشرفت کشورها شده است

  • کد خبر : 84691
  • 13 دی 1402 - 15:57
گردشگری تبدیل به عامل اصلی پیشرفت کشورها شده است
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد اشتغال و کسب درآمد صادراتی، این صنعت را عامل اصلی پیشرفت کشورها دانست.

محسن نهاوندی امروز، ۱۳ دی‌ماه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پیرامون اهمیت و جایگاه برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: امروزه گردشگری از طریق ایجاد شغل و کسب درآمد صادراتی به یک عامل اصلی پیشرفت کشورها و توسعه زیرساخت‌های آن‌ها تبدیل شده ‌است.

وی اظهار کرد: طی ۶ دهه گذشته گردشگری یک توسعه و تنوع پیوسته را تجربه کرده و به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی در جهان تبدیل شده ‌است.

نهاوندی بیان کرد: نمایشگاه گردشگری پارس یک آیینه تمام‌نما از فرهنگ، هنر و تاریخ یک ملت است که با وجود تفاوت‌ها در آداب و رسوم در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا علاوه بر تاکید بر اصل اتحاد و یکپارچگی بار دیگر تاریخ و فرهنگ غنی میهن عزیزمان ایران را در معرض دید قرار دهند.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی از بیش از ده کشور دنیا در این رویداد تصریح کرد: رسالت اصلی این نمایشگاه توسعه و رونق صنعت گردشگری است و حضور میهمانان از اقصی نقاط دنیا این فرصت را فراهم می‌آورد که هرچه بیشتر و بهتر تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانیان را به جهان معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس در ادامه سخنان خود ضمن معرفی اقسام مختلف گردشگری بیان کرد: نمایشگاه‌ها نیز یکی از اقسام مهم و اساسی در صنعت گردشگری هستند و باید توجه بسیار ویژه در این حوزه صورت پذیرد.

نهاوندی در ادامه افزایش عناوین نمایشگاهی یکسال گذشته در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس را یادآور شد و گفت: با توجه ویژه که نسبت به تخصصی‌تر کردن عناوین نمایشگاهی در دستور کار شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس قرار گرفت، خوشبختانه این مجموعه تا پایان سال به رکورد برگزاری حدود ۹۵ عنوان نمایشگاهی در یک‌سال خواهد رسید که این امر سهم بسزایی در توسعه صنعت گردشگری استان  داشته و خواهد داشت.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی فارس در ادامه این نمایشگاه را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان فارس دانست و گفت: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع در قالب ۵۰۰ غرفه نمایشگاهی و تعدادی سیاه چادر که معرف فرهنگ غنی عشایری است در حال برگزاری است.

به گزارش سحاب پرس، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و نمایشگاه صنایع دستی از امروز، ۱۳ دی‌ماه تا تاریخ ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس میزبان عموم خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84691

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.