• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
دبیر جامعه روحانیت شیراز؛

بندگی و تکلیف محوری؛ دو ویژگی بارز حضرت زهرا(س)

  • کد خبر : 84681
  • 13 دی 1402 - 13:18
بندگی و تکلیف محوری؛ دو ویژگی بارز حضرت زهرا(س)
دبیر جامعه روحانیت شیراز، بندگی و تکلیف‌محوری را  دو ویژگی بارز حضرت زهرا(س) توصیف کرد و از شیعیان خواست در این دو خصلت پیرو سیره آن حضرت باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۱۳ دی‌ماه در گردهمایی مادرانه «خانواده معنوی» که به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در شیراز برگزار شد، گفت: اینکه حضرت زهرا(س) محور خلقت مطرح شده و در حدیث کساء به این موضوع اشاره شده به دلیل ویژگی‌های برجسته آن بانوی بزرگوار است که مهم‌ترین آن‌ها دو خصلت برجسته است که در وجود پر برکت ایشان نهادینه بوده است.

وی افزود: اولین ویژگی «بنده بودن» آن حضرت است به طوری که شب‌ها تا به صبح به عبادت مشغول بود و از فرط عبادت پاهای مبارکش ورم می‌کرد و برای همه مومنین دعا می‌کرد اما خود را فراموش می‌کرد چرا که محو در بندگی و عبودیت خدا بود.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) نزد علمای اهل سنت و اشاره به احادیث ارزشمندی که از آن‌ها برجای مانده است، گفت: حاکم نیشابوری که از عالمان اهل تسنن است در حدیثی صحیح از عایشه نقل می‌کند که هر زمان حضرت فاطمه(س) بر پیامبر (ص) وارد می‌شد وجود با برکت رسول اکرم(ص) به احترام ایشان از جای بر می‌خاست و با عشق و شعف خوش آمدگویی می‌کرد و جلو می‌آمد و بر دستان دخترش بوسه می‌زد.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز ادامه داد: عشق و احترام پیامبر (ص) به حضرت زهرا (س) به اندازه‌ای بود که در زمان بیماری که منجر به مرگ ایشان شد و حتی توان راه رفتن و برخاستن نداشت، چون دختر گرامی ایشان به دیدارشان رفتند همان رفتار همیشگی‌ را تکرار کرد.

طاهری با بیان اینکه ویژگی دوم حضرت زهرا (س) تکلیف محوری بود، گفت: تکلیف محوری ویژگی بارز آن بانوی بی‌همتا بود و در هر جا و موضوعی به طور کامل رعایت تکلیف‌هایی که بر عهده داشت را انجام می‌داد و حتی زمانی که آیه خطاب به مومنین  نازل شد که پیامبر(ص) را به مانند یکی از خود صدا نزنید، حضرت زهرا (س) که دختر آن حضرت بود از ترس اینکه نکند با پدر خطاب کردن وجود نازنین پیامبر (ص) از تکلیفی که دارد عدول کرده باشد، به همین خاطر او نیز مانند دیگران پیامبر (ص) را رسول الله (ص) صدا می‌کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه تنها راه نجات ما نیز تمسک به همین دو ویژگی است، گفت: بندگی و تکلیف محوری رمز نجات هر انسانی است و به ویژه در نظام اسلامی باید به این دو مهم توجه ویژه داشته باشیم تا ان‌شاءالله در مسیر اهل بیت(ع) سعادتمند شویم.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84681

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.