• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

شناسایی بیش از ۳۹ هزار مورد جدید با احتمال ابتلا به پرفشاری خون در فارس

  • کد خبر : 84623
  • 13 دی 1402 - 7:28
شناسایی بیش از ۳۹ هزار مورد جدید با احتمال ابتلا به پرفشاری خون در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی بیش از ۳۹ هزار مورد جدید با احتمال ابتلا به پرفشاری خون از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون در استان فارس خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده درباره آخرین آمارهای غربالگری در پویش ملی سلامت تا امروز گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۴۸ نفر در زمینه بیماری‌های پُرفشاری خون و دیابت در فارس، غربالگری شده‌اند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۶۰۶ نفر با احتمال ابتلا به پُرفشاری خون شناسایی شده‌اند.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۴۸ مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون در سطح استان،  ۱۳ هزار و ۸۲۲ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده‌اند.

رضاییان‌زاده با اشاره به غربالگری ۷۶ هزار و ۸۸۵ نفر در این پویش طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس افزود: از این تعداد، یک هزار و ۷۳۱ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۵۲۶ نفر با احتمال دیابت شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است، از افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کرده و یا با ورود به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir ، پرسشنامه خود اظهاری تکمیل کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84623

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.