• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست؛

فعالیت ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور

  • کد خبر : 84605
  • 12 دی 1402 - 16:26
فعالیت ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از فعالیت ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور خبر داد که اعضای آن‌ها مباحث محیط زیستی را مطالبه‌گرانه پیگیری می‌کنند.

نورالله مرادی امروز، ۱۲ دی‌ماه با سفر به شهرستان ارسنجان و افتتاح خانه محیط زیست در این شهرستان از جنگل خلیل بیگ و سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد نیز بازدید کرد و گفت: همه تلاش‌ها معطوف به آن است که محیط زیست به جایگاهی متعالی در کشور برسد.

نورالله مرادی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال است، افزود: اعضای خانه‌های محیط زیست ‌مباحث محیط زیستی را در مناطق مختلف کشور مطالبه‌گرانه پیگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست منشأ خدمات بسیار ارزشمندی بوده و بسیاری از رویدادهای محیط زیستی حول این خانه‌ها برگزار شده است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با شکل‌گیری همین خانه‌ها طرح اجتماعی پسماند با همکاری دهیاری‌ها در حال انجام بوده که بسیاری از هزینه را کاهش داده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها روز ملی آموزش همگانی حفظ محیط زیست از سال ۱۴۰۳ در تقویم رسمی کشور جای خواهد گرفت که بسیار نویدبخش است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پشتیبانی دوستداران محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست، بنیان محکمی برای حفاظت از محیط زیست کشور است، گفت: حفظ محیط زیست وظیفه همگان است و هر کار کوچکی برای محیط زیست، مصداق عمل صالح است.

مرادی تصریح کرد: همان‌طور که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بارها بر این موضوع تأکید داشته‌اند، این سازمان سازمانی مردم‌پایه و مردم‌محور است و باید اداره و مدیریت آن بر پایه مردمی‌سازی باشد. با همین هدف تلاش کردیم تا تشکل خیران محیط زیست ایجاد شود تا به سبب استفاده از تجربه‌ خیران، بنیان محکمی برای ساخت یک تشکل جدید برای صیانت و حفاظت از محیط زیست کشور شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی در خور نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته شده است، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش باید توجه بیشتری شود، نهادینه‌سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84605

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.