• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس؛

خیز فارس برای تقویت گردشگری زیارت و فرهنگی

  • کد خبر : 84564
  • 11 دی 1402 - 23:51
خیز فارس برای تقویت گردشگری زیارت و فرهنگی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، اولویت‌های این اداره‌کل را در مباحث تقویت گردشگری زیارت و همچنین گردشگری فرهنگی عنوان کرد.

محمد ثابت اقلیدی شامگاه دوشنبه، ۱۱دی‌ماه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیراز بیان کرد: استان فارس به طور متوسط ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و طبیعی سلامت کشور را داراست اما آن‌طور که باید و شاید به موضوعاتی که می‌تواند محرک تقاضا در عرصه گردشگری باشد و این تحریک تقاضا منجر به توسعه گردشگری شود و در نهایت اقتصاد گردشگری پویا شود، پرداخته نمی‌شود.

وی بیان کرد: حسب سخنان مقام معظم رهبری، یکی از برنامه‌هایی که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فارس در آینده به‌ آن خواهد پرداخت و تقویت می‌کند، بحث گردشگری زیارت است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته شده از آمارهای جهانی گردشگران خارجی، به طور متوسط بالغ بر ۸۲ درصد از میزان گردشگران ورودی کشورهای مختلف دنیا مربوط به کشورهای همسایه است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و بیشترین میزان گردشگر ورودیمان از کشور عراق هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: الگوی رفتاری عراقی‌ها در کشور ما مطابق با نیازشان در اولویت اول معطوف به گردشگری زیارت است و برای زیارت مقصد اول را مشهد را قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از خاستگاه‌های مردم عراق که در آن شهر زندگی هم می‌کنند، شهر قم است، گفت: البته قابل ذکر است که در تهران هم محلاتی وجود دارد که عراقی‌ها زندگی می‌کنند.

ثالت اقلیدی افزود:هدف ما این است که بین مشهد، قم و شیراز به عنوان پایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) یک ارتباط معنادار ایجاد کنیم و کارهای بازاریابی انجام دهیم که امیدواریم ثمرات ویژه‌ای را شاهد باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه گردشگری زیارت توان ظرفیت مختلفی دارد، بیان کرد: هر نوع گردشگری با هر میزان استعادت مالی، مخاطبی دارد. باید بتوانیم گردشگرانی که مخصوصا شیعه هستند را از کانال‌های مختلف به استان فارس هدایت کنیم و میزبان آن‌ها باشیم.

وی بیان کرد: کتیبه‌های مختلفی در بیشاپور کازرون، تنگه چوگان، نقش رستم، تخت جمشید و …وجود دارد که موضوعی را تبیین می‌کند که فرضاً پادشاه روم از پادشاه ایران شکست خورده و به زانو در آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیراز ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ریز فعالیت‌های مختلفی را در خصوص تبیین کتیبه‌ها در نظر بگیریم و یکسری رویداد روایت‌گری داشته باشیم.

به گفته ثابت اقلیدی، تولید و طرح‌ریزی المان شهری و تولیدات تلویزیونی همچون فیلم سینمایی، در خصوص کتیبه‌ها و موضوعاتی که در گذشته اتفاق افتاده است از اقدامات آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خواهد بود که باعث توسعه اقتصاد گردشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل آن است که محور ساسانی در مسیر گردشگری قرار گیرد، افزود: باید تلاش کنیم تا بازار دفاتر خدمات گردشگری و اقتصاد گردشگری رشد یابد.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: اقتصاد گردشگری زمانی ارزش عمیق خود را دارد که اقامت حادث شود بدین معنی که این امکان را فراهم کنیم که با وجود جاذبه‌های استان، اماکن گردشگری، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به نیاز گردشگر پاسخ دهیم تا منجر به اقامت شود و با این اقامت فرصتی جهت اقتصاد به وجود می‌آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تصریح کرد: در موضوع مرمت مراکز تاریخی که در استان وجود دارد با دقت و سرعت با توجه به منابع به نتیجه می‌رسیم.

به گفته ثابت اقلیدی، ما باید متناسب با بازار هدف، کارهای مارکتینگ انجام دهیم یعنی باید بدانیم چه محصولاتی برای پاسخگویی به هم‌وطنان و چه محصولاتی برای گردشگران خارجی داریم و مشخصا با کمترین هزینه، کشور ایران و استان فارس را در رتبه اول معرفی کنیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در شیراز بیان کرد: این نمایشگاه بسیار فاخر است و ما باید توانمندی‌های استان فارس را از جز به کل معرفی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84564

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.