• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رئیس جهاددانشگاهی فارس؛

همکاری جهاددانشگاهی با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس

  • کد خبر : 84548
  • 11 دی 1402 - 18:22
همکاری جهاددانشگاهی با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس
رئیس جهاددانشگاهی فارس از همکاری و حضور این نهاد در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز خبر داد.

امیرحسین استقلال امروز، ۱۱ دی‌ماه در دیدار با مسئولان برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری در استان هنوز نه فعال شده، نه دیده شده است.

وی با بیان اینکه آماده همکاری نمایشگاه‌های گردشگری پارس و صنایع دستی هستیم، برخی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در عرصه گردشگری نظیر پژوهشکده گردشگری، پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و… را برشمرد و گفت: نمایشگاه پارس فرصت خوبی است تا بتوان از تجربه و توان جهاددانشگاهی در این عرصه در استان استفاده کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: در کنار خدماتی که در حوزه اشتغال انجام می‌دهیم که عمدتاً بحث توانمندسازی برای مشاغل خانگی است، می‌توانیم عضوی از شبکه خدمات‌رسان حوزه گردشگری در استان باشیم.

استقلال اظهار کرد: در حوزه رسانه هم رسانه‌های جهاددانشگاهی اعم از سحاب پرس،‌ ایکنا و سینا نسبت به مسائل گردشگری و فرهنگی و میراث فرهنگی حساس بوده و همیشه سعی کرده‌اند که نیازها و حساسیت‌های این حوزه را به خوبی منعکس کنند.

مجری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز در این نشست گفت: در اذهان ما از گذشته تاکنون از جهاددانشگاهی، عنوان یک مؤسسه علمی شکل گرفته است و جای خوشحالی است که در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای این نهاد در بحث ارتباطات گردشگری در سطح کشور انجام داده است.

احمدرضا نقیب‌زاده با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی در بحث نمایشگاه گردشگری پارس استفاده کرد، گفت: نکته‌ای که به نظر می‌رسد باید در بحث فعالیت‌های گردشگری جهاددانشگاهی رخ دهد،‌ بحث ارتباط بیشتر با بدنه فعالیت‌های گردشگری بخش دولتی و خصوصی است.

وی با یادآوری اینکه نمایشگاه گردشگری پارس تلفیقی از همکاری بخش خصوصی و دولتی است، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اجرایی شدن این ایده نقش‌آفرینی بیشتر جهاددانشگاهی در این عرصه است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس اظهار کرد: یکی از فرصت‌های ایجاد شده در نمایشگاه ایجاد ارتباط و گفت‌وگو بین حلقه‌های صنعت گردشگری است که تعاملات این حوزه می‌تواند نتیجه بخش باشد در نتیجه ما به این جمع‌بندی رسیدیم که فضایی به عنوان میتینگ‌روم در نمایشگاه قرار دهیم که شرایط را برای اجرایی شدن این ایده عملی کنیم و در گفت‌وگوهایی که داشتیم مشخص شد چنین فضایی در جهاددانشگاهی وجود دارد لذا پیشنهاد می‌شود تا جهاددانشگاهی به این بحث ورود کند.

محمود فخری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز در این نشست گفت: از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود که کار جهادی در عرصه علم گردشگری انجام دهد و مقداری مسئولان را با این عرصه بیشتر آشنا کند.

وی یکی از مشکلات حوزه گردشگری را عدم آگاهی برخی از مدیران دانست و افزود: یکی از ایرادات وارد شده این است که چرا نمایشگاه گردشگری سلامت بناست که بعد از نمایشگاه گردشگری پارس برگزار شود در صورتی که گردشگری سلامت شاخه‌ای از گردشگری است.

فخری با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد گفت: بسیاری از اتفاقات در حوزه گردشگری می‌تواند با مجوز استانی رخ دهد و این انتظار را از مسئولان استانی داریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم علم و هم سرمایه دارد و می‌تواند در عرصه گردشگری نقش پررنگی ایفا کند، از جهاددانشگاهی خواست تا در عرصه گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های آن همکاری داشته باشد.

دبیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: ۸۰ درصد افرادی که در نمایشگاه‌ها رفت و آمد دارند، مشتری‌های بالقوه هستند که اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، این افراد می‌توانند به مشتری‌های بالفعل تبدیل شوند.

خسرو مقدسی با بیان اینکه امسال از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در نمایشگاه گردشگری پارس استفاده شده است، گفت: ما به دنبال منفعت و سودآوری در نمایشگاه نیستیم بلکه به دنبال دستاوردهایی هستیم که تحقق آن‌ها منجر به سودآوری شود.

وی همچنین از حضور عتبه مقدسه کاظمین و حرم شاهچراغ(ع) در نمایشگاه گردشگری پارس خبر داد و گفت: در بحث گردشگری مهیج یا ماجراجویانه، تفریحی، تاریخی و فرهنگی نیز غرفه داریم.

دبیر اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس همچنین از حضور بیش از ۱۰ شرکت هواپیمایی در گردشگری پارس خبر داد و گفت:‌ در این نمایشگاه یک سالن به صنایع دستی، یک سالن به معرفی توانمندی‌های اقوام و یک سالن به بخش انجمن اتومبیلرانی اختصاص دارد و از ۹ کشور بیش از ۳۰ بازدید کننده خواهیم داشت که برای هر کدام یک برنامه علمی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84548

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.