• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس؛

زیرساخت‌های تخت جمشید توسعه پیدا می‌کند

  • کد خبر : 84465
  • 09 دی 1402 - 20:38
زیرساخت‌های تخت جمشید توسعه پیدا می‌کند
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بر توسعه پژوهش در زمینه آثار باستانی تاکید کرد از ماموریت ویژه خود برای توسعه زیرساخت‌های تخت جمشید خبر داد.

مراسم تجلیل از پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی امروز، ۹ دی‌ماه در سالن همایش‌های مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه مبنای هر فعالیتی که مبتنی بر تفکر و عقلانیت باشد، تحقیق و پژوهش است، گفت: یکی از عارضه‌هایی که با آن درگیر هستیم، فعایلت‌های آنی و خلق‌الساعه، به دور از روش‌های علمی است. اینکه ما با محدودیت‌های مختلفی در مباحث علمی مواجه هستیم، یکی از موضوعاتی است که مورد توجه فعالان این حوزه است.

محمد ثابت اقلیدی افزود: چیزی که ارزش دارد و دارایی‌های ما را تقویت می‌کند، زمان است. در صورتی که اهل تحقیق و پژوهش باشیم و مسائل را به صورت زیرساختی و کاربردی مشاهده کنیم، جلوگیری از اتلاف زمان و منابع کرده‌ایم.

وی که اخیرا به عنوان متولی حوزه میراث فرهنگی استان منصوب شده است، خطاب به پژوهشگران گفت: امیدوارم بتوانیم از پشتوانه نظری و فکری شما اهالی فن بهره‌مند شویم و در حوزه پژوهش که بخش عمده‌ای از مسائل باستان‌شناسی اساسا ریشه در پژوهش دارد و نیازمند این حوزه هستیم، بتوانیم بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حتی در حوزه تخت جمشید آن‌طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم کارهای پژوهشی انجام دهیم، گفت: شاید با یک‌سری محدودیت‌ها به لحاظ منابع  مواجه باشیم، اما نیاز است که به این فعالیت‌های پژوهشی، عمق و توسعه دهیم. قطعا بخشی از اعتباراتمان باید صرف مسائل پژوهشی شود.

ثابت اقلید با ذکر این نکته که به حوزه دانش‌بنیان علاقه دارد، افزود این فعالیت‌ها در مباحث مقالات و پژوهش‌هایی که آمیخته به چاشنی خلاقیت باشد، استفاده شود. همچنین باید در مسائل پژوهشی زیرساختی مثل پژوهش‌های باستان‌شناسی کار کنیم و برای آن‌ها برنامه و اولویت قائل شویم تا بتوانیم پیشرفتی هم در این زمینه داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس در پایان خبر خوشی به فعالان حوزه میراث فرهنگی داد و گفت: یکی از ماموریت‌های من، توسعه زیرساخت‌های تخت جشمید است. تخت جمشید یک برند فرهنگی کشور ماست که در بازار گردشگری خارج از کشور، ایران را به آن می‌شناسند و فکر می‌کنم خبر خوبی است که بگویم برنامه زیادی برای این مکان تاریخی داریم.

به گزارش سحاب پرس، در پایان این مراسم از برخی پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تجلیل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84465

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.