• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس؛

نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک در شیراز آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 84290
  • 06 دی 1402 - 23:45
نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک در شیراز آغاز به کار کرد
مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک و آسانسور با حضور جمعی از مسئولان استان فارس امروز، ۶ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در این مراسم بیان کرد: امروز شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در شیراز هستیم که فرصتی برای نمایش ظرفیت و پویایی این صنعت مهم در کشور ما است.

محسن نهاوندی افزود: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های فعالان این حوزه، تبادل دانش و تجربه، برقراری ارتباطات تجاری و علمی و افزایش همکاری و هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس نقش صنعت ساختمان در توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سطح فرهنگی و زیبایی شهری توصیف کرد و افزود: صنعت ساختمان‌سازی و بازار مسکن از پر رونق‌ترین صنایع جهان و به نوعی پیشران توسعه اقتصادی در هر کشوری است که حرکت آن سایر بخش‌های اقتصادی کشور را به حرکت وا می‌دارد.

وی ادامه داد: رونق بخش صنعت ساختمان، نشان از رونق و پویایی اقتصادی یک کشور دارد و امروزه این صنعت به عنوان یکی از صنایع مهم و قابل پیشرفت دنیا محسوب می‌شود به طوری که با دربرگرفتن زنجیره کاملی از فعالیت‌های تولیدی و تجاری، سرمایه‌گذاران بسیاری را در مراحل مختلف از تولید انواع مصالح تا ساخت‌وساز و فروش ساختمان به خود جذب می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی فارس، تغییر ماهیت صنعت و بازار ساختمان و عرضه از یک بازار «عمومی» به یک بازار «تخصصی» را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر تحقق این راهبرد است.

وی بیان کرد: برای تحقق این موضوع مهم و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود، نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین تمام عوامل مؤثر در این صنعت هستیم. دولت، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای، رسانه‌ها و مردم باید با هم همکاری کنند تا با ارائه راهکارهای علمی، اجرایی و سیاسی، این صنعت را به سمت صنعتی بالنده حرکت کنند، حرکتی که سبب تاثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی، همگان را از مزایا و منافع خود بهره‌مند خواهد کرد.

نهاوندی در بخش دیگری از سخنان خود شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس را یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی کشور توصیف کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و کیفی در حوزه‌‎های مختلف اقتصادی، به کشورمان در دستیابی این اهداف ملی و منطقه‌ای کمک کند و این شرکت با داشتن زیرساخت‌های فنی و امکانات رفاهی مناسب، توانسته است میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی باشد و از این طریق گامی در جهت ارتقا و توسعه زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی کشور بردارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: در راستای ماموریت‌ها و پررنگ کردن نقش‌آفرینی فرامرزی نمایشگاه بین‌المللی فارس، این مجموعه قصد دارد ۱۰ الی ۱۳ بهمن‌ماه سال جاری، نمایشگاه صنعت ساختمان را در استان بصره عراق با هدف ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور برگزار کند.

وی، نمایشگاه بصره را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید و صادراتی کشورمان در حوزه ساختمان به کشورعراق عنوان کرد و افزود: تلاش برای افزایش سهم صنعت ساختمان کشور در اقتصاد بین‌الملل می‌تواند به ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی موثر با کشور عراق و سایر کشورهای منطقه کمک کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی فارس در پایان گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، آسانسور یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های تخصصی این شرکت است که با حضور بیش از ۱۰۰شرکت در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع و ۵۰۰ غرفه  از امروز ۶ دی ماه برپا شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84290

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.