• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر مخابرات منطقه فارس در مصاحبه با رادیو صبا:

آنچه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ بسیار مهم بود، توسعه اقتصاد دیجیتال بر مبنای فیبر نوری است

  • کد خبر : 84266
  • 06 دی 1402 - 15:32
آنچه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ بسیار مهم بود، توسعه اقتصاد دیجیتال بر مبنای فیبر نوری است
درحاشیه بازدیداز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، مهندس ایزدی با رادیو صبا مصاحبه و به تحلیل دستاوردهای نمایشگاه پرداخت.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه فارس، مهندس ایزدی در پاسخ به سوال نظر شما درخصوص دستاوردهای نمایشگاه را چگونه ارزیابی میکنید اظهار داشت: جای خوشحالی است که اکثر شرکت ها برنامه ریزی خودشان را بر اساس توسعه اقتصاد دیجیتال انجام دادند و بیشترین زیر ساختی که مورد توجه قرار گرفته است زیر ساخت های فیبر نوری است البته در بخش داده ها و تحلیل داده ها و برنامه نویسی کارهای بسیار با ارزشی انجام شده است و اما آنچه برای من بسیار مهم و جالب بود، توسعه اقتصاد دیجیتال بر میبنای فیبر نوری است.

وی در پاسخ به این سوال آیا فیبرنوری و نحوه ارائه آن در استان فارس هزینه زیادی دارد، بیان داشت: در استان فارس با افتخار بالای ۲۵ هزار پورت منصوبه و ۸ هزار مشترک فیبر نوری یا FTTH فعال داریم، قاعدتا برای اینکه فیبرنوری به درون منزل مشترکین برسد بایستی داخلی آپارتمان ها سیم مسی تبدیل به فیبرنوری شود که اینجا مقداری هزینه خواهد داشت اما مبلغ آن زیاد نیست و معمولا بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

وی افزود: چیزی که ممکن است هزینه اصلی را برای مشترک پیش بیاورد مودمی است که مشترک استفاده می کند. بعضی از این مودم ها قابلیت انطباق با سایر سیستم ها را ندارند و این خود منجر به افزایش قیمت مودم می شود البته این مشکل در مخابرات منطقه فارس و البته شرکت مخابرت ایران حل شده و مودم هایی موجود است که قابلیت سازگاری با همه سیستم ها را دارد و این باعث کاهش هزینه شده و مشترکین می توانند از این مودم ها استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه فارس تاکید کرد: مودم تعیین کننده سرعت نیست و برقرار کننده ارتباط است و در بستر FTTH مودم حتما باید تعویض شده و سازگار با فیبرنوری باشد .

وی در پایان در پاسخ به سوال در اینترنت خانگی شما چه سرعتی دیده می شود، گفت: من خودم از FTTH مخابرات استفاده می کنم و کف سرعت ۵۰ مگ می باشد که البته قابلیت ارتقا دارد و در منزل با کابل مسی تا ۷۰۰ مگ سرعت هم داشته ام.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84266

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.