• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز؛

محل عرضه و فروش میوه و تره‌بار در شیراز استانداردسازی شوند

  • کد خبر : 84072
  • 04 دی 1402 - 16:09
محل عرضه و فروش میوه و تره‌بار در شیراز استانداردسازی شوند
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با اشاره به اهمیت حفظ بهداشت محل‌های عرضه میوه و تره‌بار شیراز خواستار استانداردسازی این اماکن شد.

علی شریعتی امروز، ۴ دی‌ماه در حاشیه بازدید از میدان میوه و تره‌بار شیراز، بر رفع مشکلات ساختاری برای استقرار نظام نظارت بهداشتی در میدان میوه و تره‌بار و برقراری ارتباطات، تمهیدات و تعمیرات فیزیکی به منظور ارتقای سلامت کارکنان و فرآورده‌هایی که در این میدان توزیع می‌شود، تأکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با تأکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم رعایت استانداردهای محل عرضه میوه و تره‌بار شیراز از دستگاه‌های متولی از جمله سازمان میادین میوه و تره بار و مراجع ذیربط خواست نسبت به استانداردسازی محل عرضه و فروش میوه و تره‌بار و همچنین تسریع در رفع نواقصات بهداشتی موجود در محل اقدام کنند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز با اشاره به بازدیدهای کارشناسان این مرکز از میدان میوه و تره بار شیراز گفت: این بازدیدها با تاکید بر پیگیری هر چه سریع‌تر اجرای طرح توسعه میدان میوه و تره‌بار، جمع‌آوری مکانیزه پسماند و ضایعات میوه و سبزیجات، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، بهسازی و ساماندهی تسهیلات کارگری و آبدارخانه‌ها، رعایت بهداشت فردی کارکنان و الزام متصدیان عرضه و فروش میوه و تره‌بار مبنی بر داشتن کارت تندرستی انجام شده است.

محمدعلی محسنی‌پور اضافه کرد: در بازدید از ۶۴ غرفه فعال ۲۲ غرفه به تعزیرات حکومتی معرفی و برای ۲۶ غرفه به دلیل تعدد نواقص بهداشتی و عدم رفع نواقص در موعد مقرر پیشنهاد تعطیلی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه صنوف میوه و تره بار از مراکز حساس به شمار نمی‌روند، اما بر اساس رسالت مرکز بهداشت از واحدهای فعال در محل، بر اساس استاندارد بهداشت محیط از ابتدای سال تاکنون چندین مرحله بازدید و نظارت انجام شده است، بر همکاری غرفه‌داران و اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار برای رفع نواقص بهداشتی و ارتقای موازین بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، در این برنامه، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر و نمایندگانی از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری و اتاق اصناف شیراز از غرفه‌های عرضه سبزی و میوه تره بار در این میدان بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84072

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.