• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

توسعه اشتغال در بخش سلامت در چارچوب قوانین و مقررات

  • کد خبر : 83916
  • 03 دی 1402 - 18:11
توسعه اشتغال در بخش سلامت در چارچوب قوانین و مقررات
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بستر ایجاد اشتغال در حوزه سلامت فراهم است، گفت: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

مهرداد شریفی امروز، ۳ دی‌ماه با تاکید بر حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال در بخش سلامت، گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه سلامت فارس، بستر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این حوزه فراهم است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هر مرکز یا موسسه درمانی بدون اخذ مجوزهای لازم، قانونی نیست و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود، افزود: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

شریفی با بیان اینکه صدور پروانه‌های بهره‌برداری این موسسه‌ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود، ادامه داد: وظیفه این اداره، قانونمند کردن فعالیت مراکز و موسسات درمانی از طریق صدور پروانه‌های مربوطه و انطباق آن‌ها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام یک‌هزار و ۲۱۲ بازدید و پاسخگویی و تعیین تکلیف یک‌هزار و  ۹۹۱ درخواست مراجعه‌کنندگان در حوزه صدور پروانه‌ها، از کارکنان شاغل در اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های موسسات درمانی این معاونت قدردانی کرد.

تمدید ۱۷۲ پروانه موسسه درمانی، صدور موافقت اصولی با ۴۴۵ موسسه، افزایش بخش، تجهیزات سرمایه‌ای و بررسی ۵۰۰ نقشه فضای فیزیکی موسسات درمانی، بخش دیگری از عملکرد اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های معاونت درمان از ابتدای سال جاری تاکنون بود که شریفی به آن‌ها اشاره کرد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ با توجه به پراکندگی جمعیتی در استان و نیاز مردم به دریافت خدمات پزشکی، توسعه ارائه خدمات درمانی در تمامی ابعاد لازم به ویژه تجهیزات پزشکی در سراسر استان در دستور کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83916

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.