• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

قرارگاه اجتماعی استان فارس تشکیل شد

  • کد خبر : 94024
  • 18 اردیبهشت 1403 - 20:10
قرارگاه اجتماعی استان فارس تشکیل شد
قرارگاه اجتماعی استان فارس با تمرکز بر ۱۰ حوزه تخصصی به ریاست استاندار تشکیل شد.

نشست این قرارگاه امروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث اجتماعی در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

استاندار فارس در این نشست، تشکیل قرارگاه اجتماعی را، کاری مهم و اقدامی ارزشمند دانست و گفت: شورای اجتماعی کشور همواره مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بوده است؛ دولت سیزدهم نیز با جدیت به این مسئله می‌پردازد.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه پیشنهادات باید به صورت کمی و دارای زمان‌بندی اجرایی به تصویب برسد، افزود: قرارگاه، مسئول سیاست‌گذاری و رصد اجرای سیاستگذاری‌هاست پس باید در هر ده عرصه معنویت و اخلاق، هویت محلی، کالبدی و زیرساختی، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی تربیتی، امنیتی انتظامی، حقوقی قضایی، سلامت اجتماعی و بهداشت، یک مسئول و سرتیم مشخص شود تا ضمن هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری برای رسیدن به اهداف حرکت کرد.

وی بر ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات موجود نیز تاکید کرد و گفت: مسئول تامین اعتبار برای هر حوزه طبیعتاً تیم متولی است و در قرارگاه اجتماعی فقط هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: سرتیم‌ها یک دستیار مردمی هم داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی گام محکم‌تری برای محرومیت‌زدایی برداشته شود.

ایمانیه، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر را جزء فراموش نشدنی اقدامات در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی دانست و افزود: جلسات مربوط به محلات کم برخوردار حاشیه شهر با جلسات مربوط به محلات موجود در سطح شهر باید تفکیک شوند؛ ضمن اینکه نباید روستاهای اطراف و حاشیه شهر گسترش یابند و همزمان برای رفع محرومیت از چهره این مناطق باید جهادگونه تلاش کرد.

وی با تصریح بر اینکه برای پیشگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی و مهاجرت معکوس باید کارهای علمی و کارشناسی انجام شود، گفت: قطعاً الگوهای جهانی در این زمینه وجود دارد؛ در گام اول وضعیت موجود تعیین می‌شود و سپس بر اساس هدف، برنامه‌ریزی انجام و برای تحقق آن گام برمی‌داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=94024

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.