• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
با حضور معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث فرهنگی؛

زیرساخت‌های حمایتی از تشکل‌های مردمی گردشگری تقویت شوند/ محمد ثابت اقلیدی مدیرکل جدید میراث فرهنگی فارس معرفی شد

  • کد خبر : 83912
  • 03 دی 1402 - 14:46
زیرساخت‌های حمایتی از تشکل‌های مردمی گردشگری تقویت شوند/ محمد ثابت اقلیدی مدیرکل جدید میراث فرهنگی فارس معرفی شد
معاون امور مجلس و حقوقی استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فارس گفت: تشکل‌های قوی و سازمانهای مردم نهاد خوبی در حوزه سه‌گانه استان فارس وجود دارد که باید زیرساخت‌های حمایتی از آنان تقویت شود.

معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، ۳ دی‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در تمامی حوزه‌های مدیریتی و گردشگری در فارس اتفاقات بسیار خوبی روی داده است که نشان از هم‌افزایی و همدلی بین مدیریت و تشکل‌های بخش خصوصی است.

جواد واحدی تصریح کرد: تشکل‌های قوی و سازمانهای مردم نهاد خوبی در حوزه سه‌گانه استان فارس وجود دارد که باید زیرساخت‌های حمایتی از آنان تقویت شود.

وی با بیان اینکه فارس در حوزه‌های مختلف رتبه خوبی در کشور را کسب کرده است، بیان کرد: استان فارس با ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی که دارد و با ایجاد رقابت و تقویت زیرساخت‌ها، می‌تواند رتبه‌های برتر در کشور را از آن خود کند.

معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش استان فارس در صنعت گردشگری گفت: با رونق گردشگری در فارس به بحث اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد شد.

در ادامه مراسم معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با توجه به اینکه وزارت میراث فرهنگی نوپا است، محدودیت در منابع و قوانین نباید مانع رشد گردشگری و ظرفیت‌های فارس شود.

محمد فرخ‌زاده با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاران در بحث میراث فرهنگی با بیان اینکه توجه به سرمایه‌گذاری و اقتصادمحوری پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: از دستآوردهای سفر ریاست جمهوری به استان فارس، امضای ۲۰ تفاهم‌نامه بوده است که توانستیم سه برابر میانگین کشوری بودجه در سفر ریاست جمهوری جذب کنیم.

ایجاد مثلث نور در افق گردشگری فارس

مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این مراسم گفت: تقویت مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان و شکل‌گیری مثلث نور بین سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز می‌تواند باعث ضریب تکاثری ارزش افزوده گردشگری شود.

محمد ثابت اقلیدی بیان کرد: فارس برند گردشگری فرهنگی کشور است و با ایجاد گام تحولی در حوزه سه‌گانه، به جایگاه برتر در کشور دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه مقید به برنامه‌ریزی هستم، بیان کرد: امیدوارم با همدلی و هم افزایی همکاران با توجه به شناخت عمیق نسبت به مسائل گردشگری، برنامه محوری و اولویت‌بخشی به مأموریت‌های سازمانی و حاکمیتی خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: باید بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم و صرفه‌جویی در وقت مردم و سرمایه گذاران را اولویت کار قرار دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83912

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.