• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس؛

برنامه‌های هفته سوادآموزی در فارس تشریح شد

  • کد خبر : 83828
  • 02 دی 1402 - 21:36
برنامه‌های هفته سوادآموزی در فارس تشریح شد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی استان گفت: تجدید میثاق با ۲۷ شهید سوادآموزی، حضور پرسنل حوزه سوادآموزی در نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان سوادآموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و جلسات پرسش و پاسخ و...از جمله برنامه‌های هفته نهضت سوادآموزی خواهد بود.

مجید احمدی امروز، ۲ دی با تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت نهضت سوادآموزی اظهار کرد: نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در ۷ دی ماه ۱۳۵۸ تشکیل و کار آموزش بی‌سوادان را آغاز کرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: ارتقای سطح سواد، آگاهی و فرهنگ همواره از سیاست‌های جمهوری اسلامی و مورد تأکید بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

احمدی گفت: صدور فرمان تأسیس نهاد فرهنگی، آموزشی نهضت سوادآموزی از سوی رهبر کبیر انقلاب در حالی صورت گرفت که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، نهال نوپای انقلاب با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و این حاکی از اهمیت علم و فرهنگ در اندیشه امام(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان روز شمار هفته نهضت سوادآموزی ادامه داد: سوادآموزی تبلیغ و ترویج، سوادآموزی و رسانه، سوادآموزی و تکریم از فعالان سوادآموزی، سوادآموزی نخبگان و فرهنگ کتابخوانی و تولید محتوا، سوادآموزی و مسئولان، سوادآموزی فرهنگ ایثار، شهادت و مسئولیت.پذیری و سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امامین انقلاب عناوین هفت‌گانه هفته نهضت سوادآموزی را تشکیل می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه برنامه‌های هفته سوادآموزی از یکم تا هفتم دی‌ماه و بر اساس روزشمار مشخص شده  اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها با حضور پرسنل نهضت سوادآموزی در نماز جمعه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت آموزشی سوادآموزی، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، برگزاری جلسه با آموزش‌دهندگان و تجلیل از آموزش‌دهندگان نمونه، تجلیل از پیشکسوتان سوادآموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت نهضت سوادآموزی خواهد بود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: نهضت سوادآموزی مولود انقلاب و از  برکاتی است که به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب پایه‌گذاری شده است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم با این نهضت همکاری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.