• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد؛

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تا دهه فجر

  • کد خبر : 83751
  • 01 دی 1402 - 12:42
افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تا دهه فجر
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: از این هفته تا دهه فجر شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک هستیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت هفته حمل‌ونقل، با بیان اینکه اگر دستاوردی را در حوزه ترافیک شاهد هستیم، نشان از همکاری و تلاش و همدلی است، گفت: از این هفته تا دهه فجر شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک هستیم.

وی افزود: نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی از جمله اقدامات شهرداری شیراز است که با مصوبه شورای اسلامی شهر، به هر راننده ۲۵۰ میلیون تومان وام تعلق گرفته که ۱٠٠ میلیون آن بلاعوض بوده و توسط شهرداری شیراز پرداخت می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه نوسازی تاکسی که برای کل کشور در نظر گرفته شده است، گفت: هزار دستگاه به شیراز اختصاص یافت.

شه‌دوست شیرازی بیان کرد: نوسازی یک هزار دستگاه دیگر نیز آغاز شده است و تا سال ۱۴۰۴ این رقم به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی از رصد محدوده کم آلاینده شیراز توسط ۶۰ سامانه نظارتی خبر داد و بیان کرد: اگر خودرویی فاقد معاینه فنی وارد این محدوده شود، بلافاصله توسط پلیس راهور جریمه خواهد شد.

این مقام مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک از شروع بکار پارک‌های ترافیکی جهت آموزش شهروندان و کودکان نیز خبر داد و گفت: ۳ دستگاه اتوبوس آموزشی جهت بهره‌مندی محلات از مباحث آموزش فرهنگ ترافیک راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات منجر به فوت در تصادفات شهری اضافه کرد: افزایش سامانه‌های ثبت تخلف و هوشمندسازی که سرلوحه کار شهرداری و پلیس راهور قرار گرفته است، باعث کاهش میزان تلفات منجر به فوت تا ۶۲ درصد نسبت به سال گذشته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه‌اندازی اتوبوس شبانه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۱ بامداد، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف جهت استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک، استفاده از ظرفیت اتاق اصناف برای گرفتن تخفیفات ویژه جهت فعالان عرصه ترافیک، خریداری ۷۵ دستگاه میدل باس برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز نیز خبر داد.

شه‌دوست شیرازی با اعلام آغاز عملیات اجرایی ۱۷ دستگاه پل هوایی عابر پیاده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به تجهیز ۵ دستگاه ون ویژه توان خواهان و جانبازان، اضافه شدن ۳٠ تقاطع هوشمند و ۲٠ سامانه ناظر بر تخلفات در این تقاطع‌ها، احداث جایگاه‌های تک سکو برای ایجاد توازن در سوخت‌گیری در سطح شهر و ایجاد فضای شارژ برقی خودروهای برقی نیز در این جایگاه‌ها اشاره کرد.

وی به فراخوان خودرو و دوچرخه‌های اشتراکی نیز اشاره کرد و ادامه داد: کلنگ‌زنی ۳ پارکینگ طبقاتی و اضافه شدن ۲۷٠٠ واحد به ظرفیت پارکینگ‌های شهری، کلنگ‌زنی جایگاه عرضه سوخت شهدای اتوبوسرانی و افزایش تعداد پارکینگ‌های مکانیزه شهرداری جهت رفع مناقشه مردم با پارکینگ‌داران از دیگر اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به بهره‌برداری از اولین مجتمع خدماتی، رفاهی و تعمیرگاهی رانندگان ناوگان با برای اولین بار در کشور نیز اشاره کرد.

شه‌دوست شیرازی اظهار امیدواری کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با این اقدامات گامی هرچند کوچک در راستای اعتلای نام شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) بردارد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83751

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.