• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در فارس

  • کد خبر : 83350
  • 29 آذر 1402 - 6:20
حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه حمایت از طرح‌های پژوهشی در شهرک‌های صنعتی از اهمیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است، گفت: این شرکت در بخش حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز با هدف استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی برای توسعه و اعتلای صنعت استان حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد.

سید مصطفی هاشمی امروز، ۲۸ آذرماه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، در اجرای برنامه‌ها و مأموریت‌های ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و با استفاده از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گام‌های موثری در زمینه حمایت و اجرای طرح های پژوهشی و فناوری برداشته است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های پژوهشی و با هدف استفاده از ظرفیت همکاری‌های علمی، از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان استفاده می‌شود، گفت: از نتایج این طرح‌ها نیز به‌صورت کاربردی در بخش‌های مختلف تولید و صنعت و شهرک‌های صنغتی استان استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مهم‌ترین محورهای طرح‌های پژوهشی را کارآفرینی، توسعه فناوری، ارتقا و بهبود روش‌های تولید کاهش ضایعات، ارتقا بهره‌وری، افزایش کیفیت  محصولات، توسعه شبکه‌ها و خوشه‌های صنعتی، توسعه بازار و همکاری‌های فنی و اقتصادی، آسیب‌شناسی، عارضه‌یابی و ارائه راهکار برای حل مشکلات صنایع کوچک، توسعه صادرات، ارتقای شاخصه‌های کسب‌وکار و ارتقای توان رقابتی واحدهای صنعتی، مصرف بهینه انرژی و بهره‌گیری از روش‌های نوین و فناوری‌های روز در این صنایع اعلام کرد.

هاشمی تصریح کرد: محققان، صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان و شرکت‌های مشاوره‌ای می‌توانند از حمایت‌های این شرکت در زمینه طرح‌ها و محورهای تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنایع کوچک بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه صنعتی و رشد تولید است و بدین لحاظ نیز حمایت از طرح‌های پژوهشی در شهرک‌های صنعتی از اهمیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است

هاشمی، طرح‌های پژوهشی مطالعه زنجیره تامین و ارزش صنایع کوچک، مطالعه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، انجام ۱۰ طرح تیپ صنعتی مزیت‌دار استان جهت ارائه به صنعتگران، انجام مطالعات پژوهشی و امکان‌سنجی توسعه خوشه‌های کسب و کار و مطالعات بازار را از فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: علاوه بر آن، این شرکت در بخش حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز با هدف استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی برای توسعه و اعتلای صنعت استان حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد به نحوی که در یک سال اخیر از ۵ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی حمایت مالی شده است.

وی یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی وارتقای همکاری‌ها با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علمی استان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تفاهم نامه همکاری با دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی استان منعقد کرده است.

به گفته هاشمی، استفاده از ظرفیت‌های علمی – تحقیقاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است و در این زمینه ۱۳۱ نفر از اساتید و مشاوران برجسته استان در زمینه فعالیت‌های عارضه‌یابی و بهبود وضعیت واحدهای صنعتی با این شرکت همکاری دارند که شمار اساتید در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فعالیت سه مرکز خدمات کسب و کار و فناوری در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، آباده و لارستان نیز از دیگر ظرفیت‌های موجود در شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت و استقرار واحدهای دانش بنیان، فناور و پژوهش محور اعلام کرد.

وی افزود: فعالیت این مراکز خدمات فناوری بستر مناسبی را برای فعالیت واحدهای پژوهش محور و فناور محور در شهرک‌های صنعتی و ارائه خدمات مستقیم به صنایع مستقر فراهم کرده و تاکنون ۳۵ مجموعه فناور، مشاور و دانش‌بنیان پژوهش‌محور در این مراکز مستقر و به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83350

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.