• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

از بازداشت دلالان مجازی بازی تیم ملی فوتسال تا انهدام باند سارقان باغ‌های ارژن

  • کد خبر : 83027
  • 25 آذر 1402 - 18:50
از بازداشت دلالان مجازی بازی تیم ملی فوتسال تا انهدام باند سارقان باغ‌های ارژن
در اخبار کوتاهی که توسط پلیس فارس در اختیار رسانه‌های استان قرار داده شده است، اخباری چون بازداشت دلالان مجازی بازی فوتسال تیم ملی ایران و روسیه، انهدام باند سارقان باغ‌های بخش ارژن، کشف ۶۵ کیلو مرفین، کشف احشام قاچاق و... به چشم می‌خورد.

فرمانده انتظامی لارستان امروز، ۲۵ آذرماه از دستگیری ۲ نفر دلال و کلاهبردار مجازی که در پوشش فروش بلیط مسابقه فوتسال بین تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و تیم فوتسال کشور روسیه ضمن ایجاد بازارسیاه اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان نیز می‌کردند، خبر داد.

سید محمد یوسفی با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، در تشریح این خبر گفت: در پی اطلاع‌رسانی رویداد بین‌المللی برگزاری فوتسال بین تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سالن ورزشی منیریه (طوبی) در این شهرستان و راه‌اندازسایت lar tikt.ir جهت خرید بلیط در مورخه ۲۷و ۲۸ آذرماه، متاسفانه تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب از موقعیت به دست آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به راه‌اندازی بازار سیاه بلیط این دو بازی کرده‌اند به طوری که قیمت پیشنهادی و مورد خرید و فروش در بازار سیاه تا مرز ۱۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

وی اظهار کرد: مأمورین ضمن هماهنگی با مرجع قضایی ضمن بررسی دقیق موضوع بلافاصله تحقیقات خود را شروع و نسبت به شناسایی و تحت رصد قرار دادن آن‌ها اقدام و برابر تحقیقات میدانی و بررسی فضای مجازی (سایت دیوار و شیپور) مشخص شد دو نفر به هویت معلوم اقدام به دلالی و خرید و فروش بلیط به قیمت‌های گزاف در بین ورزش دوستان می‌کنند.

فرمانده انتظامی لارستان افزود: با تلاش مأموران هر ۲ نفر دستگیر و تعدادی بلیط به صورت فیزیکی و تعدادی دیگر به صورت فایل الکترونیکی کشف و ضبط شد.

یوسفی با اشاره به اینکه متهمین تحویل دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اتمام فروش بلیط ها در هر دو مسابقات پیش‌رو به هیچ عنوان فریب ادعاهای دروغین سودجویان مجازی و دلالان را نخورند.

دستگیری باند سارقان باغ‌های بخش ارژن

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان باغات با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در بخش ارژن خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ‌های محدوده بخش ارژن، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی بخش ارژن با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق ‌حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در یکی از باغات شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل پمپ آب، کف‌کش، دینام، پیک نیک، کپسول گاز و … کشف شد.

شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت وسایل از باغات اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی از اهالی محل در حال سکونت بخش ارژن درخواست کرد، چنانچه اموالی (اموال ذکر شده بالا) از آنان سرقت شده جهت شناسایی و مشاهده وسایل خود به فرماندهی انتظامی بخش ارژن مراجعه کنند.

کشف ۶۵ کیلو و ۵۰۰  گرم مرفین در آباده

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش کارکنان پلیس شهرستان آباده، سواری پژو توقیف و ۶۵ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین کشف شد.

یوسف ملک‌زاده بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان آباده حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را در اطراف یکی از باغات روستای فیروزی رها و متواری می‌‎شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۵ کیلو و۵۰۰ گرم مرفین کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

ملک‌زاده تصریح کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

قتل در قیروکارزین و دستگیری قاتل در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری قاتل متواری با تلاش پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان قیر و کارزین استان فارس و متواری شدن قاتل به سمت لارستان، بررسی موضوع سریعا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سیدمحمد یوسفی افزود: مأموران انتظامی لارستان تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که قاتل به همراه همدستش که پسرش بوده در یکی از محله‌های شهر خور مخفی شده‌‎اند.

فرمانده  انتظامی لارستان ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند قاتل ۴۰ ساله به همراه همدستش (فرزند ۱۷ ساله) را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

یوسفی با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه اقرار کرد به دلیل اختلافات شخصی با سلاح سرد یک نفر را به قتل و دوستش را مجروح کردم، گفت: متهمین که از اتباع بیگانه بودند برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی گفت: پلیس در راستای احقاق حق مردم و به ویژه جرایم خشن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و مجرمان باید بدانند به طور حتم جزای اعمال مجرمانه خود را خواهند دید و اقدامات مجرمانه و هنجار شکنانه از دید تیز پلیس پوشیده نخواهد ماند.

کشف ۶۹ راس گوسفند قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۶۹ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از هماهنگی با مرجع قضایی اقدام به ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی فیروز آباد – عسلویه کردند.

مهدی جوکار افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری به تعدادی خودرو حامل احشام برخورد و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی موفق شدند ۲ دستگاه وانت آریسان و پژو ۴۰۵ را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از این خودروها و همچنین پاکسازی از محل تردد خودروهای متواری در مجموع ۶۹ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

جوکار با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: رانندگان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و احشام مکشوفه به اداره دامپزشکی تحویل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83027

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.