• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

تهیه سند ملی پیشگیری از الکل، از اولویت‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

  • کد خبر : 83011
  • 25 آذر 1402 - 14:37
تهیه سند ملی پیشگیری از الکل، از اولویت‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اثرات سوء مصرف الکل بر سلامت جسم و روان، تهیه سند ملی پیشگیری از الکل را یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۵ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، با اشاره به تبیین سند ملی پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی، گفت: خطرات کوتاه مدت ناشی از مصرف الکل، به طور چشمگیری با افزایش تعداد دفعات مصرف الکل افزایش می‌یابد.

وی افزود: مصرف الکل در کوتاه مدت، اثراتی مانند حوادث و سوانح رانندگی و هم چنین رفتار تکانشی (تصمیم‌گیری به صورت ناگهانی و بدون فکر کردن)، ایجاد می‌کند.

رضاییان‌زاده ادامه داد: مصرف الکل یکی از مهم‌ترین عوامل قابل پیشگیری مرگ است و با توجه به اهمیت روزافزون بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی مانند سوءمصرف الکل، وجود راهنمای بالینی مبتنی بر شواهد منطبق بر شرایط فرهنگی و اقتصادی در هر کشوری الزامی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به شواهد موجود، تهیه سند ملی پیشگیری از الکل، یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

روانپزشک و مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: مصرف الکل به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر فرد را کاهش می‌دهد.

علی‌اصغر اکبری با تأکید بر اینکه اعتیاد به الکل دومین اختلال روانپزشکی بعد از افسردگی شدید در دنیا محسوب می‌شود، مقابله با این چالش را نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83011

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.