• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
دبیر جامعه روحانیت شیراز؛

نظارت بر مراکز مشاوره افزایش یابد

  • کد خبر : 82472
  • 24 آذر 1402 - 8:43
نظارت بر مراکز مشاوره افزایش یابد
دبیر جامعه روحانیت شیراز خواستار نظارت بیشتر سازمان بهزیستی بر مراکز مشاوره شد تا از رسالت ذاتی خود منحرف نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۲۲ آذرماه در دیدار با مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه بهزیستی از جمله مراکزی است که به‌خاطر نوع مخاطب، خدمت‌رسانی در آن پر مشقت و دشوار است، گفت: این سختی‌ها در کار، باعث برکت و توفیق‌های بی شمار در زندگی فعالان و خدمت رسانان حوزه بهزیستی می‌شود و چیزی جز عشق نمی‌تواند زحمت‌های طاقت‌فرسای آن‌ها را توجیه کند.

وی افزود: در هنگام ارائه خدمت باید توجه داشت که به صورت طبیعی مددجویان بهزیستی غالباً افرادی هستند که از نظر عاطفی هم از جامعه رانده شده‌اند و توجهی که به یک شخص عادی می‌شود، نسبت به این افراد نمی‌شود و این خود دردی مضاعف بر مشکلات آن‌هاست و بر این اساس نوع رفتار و نگاه به آن‌ها در بهزیستی باید متفاوت باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی حکومت اسلامی حمایت از ضعیفان و به ویژه معلولان و ناتوانان جامعه است، گفت: فلسفه تاسیس حکومت اسلامی این است که افراد بی‌پشتیبان، رانده شده و ناتوان را حمایت کند.

وی، بهزیستی را نماد وجه حمایت نظام اسلامی از ضعیفان جامعه به‌ویژه معلولان و سالمندان دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی، فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردمی، هر آنچه زمینه‌ساز تکریم مددجویان است، فراهم آورد.

رئیس هیئت امنای آستان مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) با انتقاد از نگاه صرفا اقتصادی برخی موسسات خصوصی به مددجویان گفت:‌ چه ننگی از این بالاتر است که افرادی پیدا شوند که به مددجویان و سالمندان نگاه درآمدزایی داشته باشند و برای آن‌ها ارزش انسانی قائل نشوند، در حالی که توصیه اسلام به احترام و حفظ کرامت همه انسان‌ها به ویژه معلولان و سالمندان است.

طاهری ادامه داد : نگاه به معلول و سالمند باید نگاه فرصتی برای کسب توفیق و قرب به خدا باشد و حقیقتاً هم خدمت‌رسانی به این افراد باعث نشاندن لبخند رضایت بر لب امام زمان (عج) می‌شود که ارزش آن از صدها کوه طلا بیشتر است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه شیراز با پرداختن به آسیب‌های ناشی از رفتار مخرب برخی مراکز مشاوره گفت: مطلع هستیم برخی مراکز مشاوره هستند که خود اسباب سوءاستفاده و آسیب به خانواده‌ها و جامعه محسوب می‌شوند و ضرورت دارد در شرایطی که تاب‌آوری اقتصادی مردم کاهش یافته و مراجعه‌هایشان به مراکز مشاوره بیشتر شده است، اداره بهزیستی هم نظارت خود بر این مراکز را افزایش دهد تا از رسالت ذاتی خود منحرف نشوند و آسیب بیشتری به خانواده‌ها و افراد وارد نشود.

طاهری در  ادامه به موضوع خیریه‌ها اشاره کرد و گفت: نگاه کیفی‌گرایی در خیریه‌ها سبب کاهش تکدی‌گری در خانواده‌های تحت پوشش می‌شود. اینکه خیریه‌ها سیستم ثبت اطلاعات یکپارچه ندارند و به دلیل نگاه کمّیت به دنبال افزایش تعداد افراد تحت پوشش هستند، باعث مراجعات پی در پی نیازمندان به خیریه‌های مختلف جهت تامین نیازهایشان می‌شود و این روند نیز سبب از بین رفتن عزت نفس و رشد تکدی‌گری در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر خیریه‌ها تعداد کمتری از خانواده‌ها را به طور کامل تحت پوشش قرار دهند و دارای سیستم یکپارچه باشند، هم عزت نفس نیازمندان حفظ می‌شود و هم از رشد تکدی‌گری جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82472

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.