• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی در شیراز آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 82302
  • 21 آذر 1402 - 14:52
کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی در شیراز آغاز به کار کرد
شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی  دکتر عبدالوهاب البرزی در شیراز گشایش یافت.

مراسم افتتاحیه این کنگره صبح سه‌شنبه، ۲۱ آذر در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

عبدالوهاب البرزی در این همایش، دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حدود هفده سال پیش این کنگره را شروع کردیم و خوشحالم که با پشتیبانی تمام دوستان، توانستیم تا امروز آن را ادامه دهیم.

وی افزود: برای اینکه بین دانشمندان کشور ارتباط مطلوب و موثری رواج داشته باشد، پس از اینکه سه سال اول کنگره را در شیراز برگزار کردیم، تصمیم گرفتیم کنگره را به صورت یک سال در میان در یکی از شهرهای کشور برگزار کنیم تا بتوانیم به شکلی کاربردی‌تر، آن را جا بیاندازیم.

البرزی تصریح کرد: خوشبختانه وزارتخانه آن زمان با ما یار بود و یک شاخه تحقیقاتی به نام تحقیقات کاربردی را شروع کرد و توسعه داد.

متخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: توصیه می‌کنم در هر جا و تنگنایی که هستید، به آینده امیدوار باشید. مخصوصا امیدوار به جوانانی که در مملکت کار می‌کنند و ما با وجود آن‌ها می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

البرزی افزود: من در این ۴۳ سال متوجه شدم اگر جوانان جایی باشند که قدر کارشان دیده شود، از جان مایه می‌گذارند. حالا هم مطمئنم این جوانان مشکلات کشور را در سال‌های آینده برطرف می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر آمار بگیرید از تحقیقاتی که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند. ببینید چند نفر به آن‌ها مراجعه کرده‌اند. به بعضی‌هایشان یک نفر هم مراجعه نکرده است. در ایران مشکلاتی داریم که کارهای تحقیقاتی کمی سخت می‌شود ولی مطمئنم از این‌ها می‌گذریم. اگر درون تونلی باشیم که هیچ نوری ندارد، ماندن در آنجا به معنی مرگ است. باید آنقدر حرکت کرد که روزنه‌ای از یک جای این تونل پیدا شود. قطعا این اتفاق به دست جوانان عاشق وطن خواهد افتاد.

البرزی در پایان صحبت‌های خود گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاهی در سطح جهانی و اسمی در جهان داشته باشیم، چاره‌ای جز بین‌المللی شدن نداریم. باید به طور منصفانه، یک چیزی از آن‌ها بگیریم و در قبال آن، یک چیزی به آن‌ها پس دهیم. اگر مراوده منطقی با دنیا داشته باشیم، مطمئنا موفق خواهیم شد.

به گزارش سحاب پرس، محور شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی استاد البرزی که از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه در شیراز برگزار می‌شود، فوریت‌های بیماری‌های عفونی و نقش آزمایشگاه در آن است.

از بحران‌شناسی کووید ۱۹ و برنامه برای جلوگیری از پاندمی‌های آینده، به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این کنگره یاد می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82302

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.