• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس

  • کد خبر : 82163
  • 20 آذر 1402 - 20:29
واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از واریز بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

محمدخلیل عسکری امروز، ۲۰ آذرماه در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این شورا، اظهار کرد: جلسه‌ای در خصوص ایده‌های خلاقانه در خصوص کنکور و کسب رتبه‌های برتر با حضور عوامل موثر برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

وی افزود: واریز سرانه به حساب مدارس که از سال ۱۳۹۲ قطع شده بود در دولت مردمی سیزدهم احیا شد و در طول بیش از دو سال که از عمر این دولت می‌گذرد تاکنون بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس واریز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای فراهم ساختن زمینه بهره‌مندی بیشتر افراد محلات از فضاهای ورزشی مدارس، توافقنامه همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان  استان منعقد کرده‌ایم.

عسکری در ادامه با اشاره به طرح‌های مختلف در آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در راستای تحقق طرح دانش‌آموز محوری در روزهای دوشنبه هر هفته جلساتی با دانش آموزان برگزار و تصمیماتی بر اساس مطالبات دانش‌آموزان اتخاذ کردیم.

وی با بیان اینکه توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار دارد و مکان‌های مورد نیاز شناسایی شده است، افزود:  ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان فارس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از نظر توسعه رشته‌های مهارتی هجدهمین استان کشور هستیم و تلاش داریم تعدادی هنرستان جدید از جمله هنرستان‌های جوار در شیراز و چند شهرستان راه‌اندازی کنیم.

عسکری در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در موضوع مولدسازی، ادامه داد: در بخش مولدسازی در سطح استان فارس، ۱۰۷ مورد ملک مازاد شناسایی شده که در دست اقدام برای مولدسازی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82163

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.