• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

ارائه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در فارس

  • کد خبر : 81946
  • 18 آذر 1402 - 19:18
ارائه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، از ارائه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در استان فارس خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۸ آذرماه گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدمات رایگان آموزشی، پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی ارائه می‌شود، افزود: در حال حاضر مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های شیراز و مرودشت، پایگاه مشاوره بیمارهای رفتاری درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) در شیراز، کازرون، نی‌ریز و سپیدان و مراکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تمامی شهرستان‌ها فعال است.

رضاییان‌زاده با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا در این بیماری گفت: افرادی که با سرنگ و سرسوزن‌های مشترک تزریق انجام می‌دهند و یا با مبتلایان به اچ آی وی یا ایدز و افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده خارج از چارچوب خانواده دارند، در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به اچ آی وی و افراد تماس یافته با خون و یا ترشحات آلوده خونی نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی، آموزش راه‌های انتقال و روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و بیماری‌های مقاربتی، انجام مشاوره و تست تشخیص سریع برای داوطلبان مراجعه کننده، انجام آزمایش تکمیلی اچ آی وی و تشخیص قطعی بیماری، معاینه، درمان و ارائه خدمات دندانپزشکی، متادون درمانی،  واکسیناسیون و ارائه خدمات مشاوره و پیشگیری دارویی به زنان باردار را از جمله خدمات رایگان این مراکز معرفی کرد.

رضاییان‌زاده در پایان گفت: افراد می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به آدرس https://icdc.behdasht.gov.ir/vct مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81946

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.