• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس؛

تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در فارس

  • کد خبر : 81286
  • 12 آذر 1402 - 19:12
تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در فارس
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس از تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۲۰ مدرسه استثنایی استان و مابقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

خلیل عابدی امروز، ۱۲ آذرماه در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولین در آموزشگاه استثنایی گلها ناحیه ۳ شیراز اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان فارس وجود دارد که در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به جامعه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از این تعداد ۱۲ هزار نفر که اغلب دیرآموز هستند، در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس افزود: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ۲۲۰ مدرسه استثنایی استان فارس در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در راستای رفع موانع ورود دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به جامعه عادی، ارائه آموزش به همکاران و فرهنگ‌سازی در خصوص پذیرش افراد آسیب‌دیده در جامعه در دستور کار قرار دارد.

عابدی گفت: در راستای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری تعداد ۵۲ مدرسه یا کلاس درس ویژه این دانش‌آموزان در استان راه‌اندازی شده است.

وی از پیگیری موضوع متناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر شیراز خبر داد و افزود: استان فارس در زمینه راه‌اندازی مراکز اختلالات و مراکز جامع سنجش آموزش توان‌بخشی و مداخله رشدی تربیتی در کشور رتبه اول را داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس بیان کرد: کاهش افت تحصیلی، جلوگیری از ترک تحصیل، سنجش و… از جمله وظایف مراکز جامع است.

عابدی در ادامه سخنان خود گفت: واکنش بشر در طول تاریخ به سه دوره تقسیم می‌شود؛ دوره اول زمانی بود که جامعه آسیب‌دیدگان را طرد کرد، مرحله دوم بود که پذیرش با شرط بود و دوره سوم پذیرش بی‌قید و شرط است که ما اکنون در این مرحله قرار داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس افزود: ما نیازمند تغییر تفکر در جامعه داریم و باید فرهنگ رو به ارتقا برود اگر افراد را در مدرسه معلول نگه داریم به این معنا است که فرد باید معلول بماند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81286

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.