• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ارسنجان؛

رصد آفات و بیماری‌های درختان بنه در ۳۰۰ هکتار از عرصه تکثیر گوزن زرد ارسنجان

  • کد خبر : 81044
  • 09 آذر 1402 - 18:45
رصد آفات و بیماری‌های درختان بنه در ۳۰۰ هکتار از عرصه تکثیر گوزن زرد ارسنجان
کارشناسان منابع طبیعی ومحیط زیست استان فارس برای پایش و شناسایی عامل آفات و بیماری درختان بنه با هدف حفاظت از ذخایر و گونه‌های جنگلی بنه از سایت گوزن زرد جنگل خلیل بیگ ارسنجان بازدید کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ارسنجان امروز، ۹ آذرماه دراین زمینه گفت: این زیستگاه به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم زادآوری گوزن زرد ایرانی شناخته شده است و طرح پایش آفات در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی این زیستگاه با همکاری کارشناسان متخصص منابع طبیعی ومحیط زیست استان انجام شد.

حسن ابراهیمی اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر، عملیات کنترل وپایش امراض گیاهی جهت برنامه‌ریزی‌های آتی در این زیستگاه جنگلی با ارزش همچنان ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این زیستگاه از زیستگاه‌های با ارزش وبه عنوان زیستگاه مولد در زادآوری گوزن زرد در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ارسنجان با بیان اینکه درختان بنه در شهرستان ارسنجان با وجود خشکسالی متوالی و کاهش نزولات آسمانی همچنان استوار است، گفت: از درخت بنه به عنوان معجزه سبز طبیعت به ویژه در دل کویر یاد می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: جنگل خلیل بیگ در منطقه کوهستانی وسیعی است که بین ارتفاعات مجاور خود محصور شده و به‌صورت دره‌های آبرفتی و حاصل‌خیز نمایان است که محلی مناسب برای رشد و نمو گونه بنه شده است.

به گفته وی، از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه می‌توان توده خالص گونه جنگلی بنه با پوشش مناسب را نام برد که وجود آن جذابیت‌های زیادی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81044

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.