• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

نگاه انسان‌دوستانه خیران به همراه بیماران

  • کد خبر : 80840
  • 06 آذر 1402 - 21:12
نگاه انسان‌دوستانه خیران به همراه بیماران
طی مراسمی کلنگ احداث پروژه همراه سرای بیمار زنده یاد دکتر عبدالمهدی انصاری در بیمارستان سید الشهدا(ع) شهرستان جهرم به زمین زده شد.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی امروز، ۶ آذرماه در آیین آغاز به کار همراه سرای بیمارستان سید الشهدا(ع) جهرم گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌ای هستیم که خیر گرانقدر آن، مرحوم دکتر عبدالمهدی انصاری است. این خیر از نیکوکاران استان کرمان است که فرزند ایشان به واسطه موسسه موج مهربانی برای ساخت این همراه سرا با دانشگاه مشارکت کرده‌اند.

محمدرضا رضایی کوچی بیان کرد: جای خرسندی است که خیرین در تمام نقاط مختلف ایران با نیت‌های نیک و خیرخواهانه خود اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف برای خدمت به مردم انجام می‌دهند. از جمله خانواده مرحوم دکتر انصاری از نیکوکارانی هستند که در دیگر پروژه‌ها با موج مهربانی همکاری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شهرستان جهرم از جمله شهرستان‌هایی است که حضور خیرین در آن بسیار مشهود و محسوس است و این افراد در تمام حوزه‌های مربوط به سلامت، فرهنگ و حتی ورزش ورود پیدا کرده‌اند. بی‌شک دل کندن از مال دنیا و بخشیدن آن در راه خدمت به خلق کاری بسیار سخت و توفیق الهی است که نصیب هر کس نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لطف خیرین گرانقدر زیرساخت‌های حوزه سلامت در شهرستان جهرم در شرایط خوبی قرار گرفته است و به لحاظ سرانه تخت‌های بیمارستانی، جهرم در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت مهم‌ترین مؤلفه نیروی انسانی و به تبع آن نگاهداشت متخصصین است، گفت: باید به شرایط و حقوق و مزایا کادر پزشکی توجه ویژه شود. ضعف در سیستم دولتی موجب می‌شود نیروی مجرب و متخصص از آن خارج شده و به بخش خصوصی ورود پیدا کند. این مسئله از دغدغه‌های مهمی است که قرار است به آن رسیدگی و در کمسیون تلفیق مجلسی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در ادامه این مراسم گفت: احداث و ساخت همراه سرای بیمار در بیمارستان سید الشهدا(ع) از الزاماتی بود که امروز به کمک خانواده خیر ارزشمند دکتر عبدالمهدی انصاری با اعتبار ۹ میلیارد تومان محقق شد. مساحت این همراه سرا  ۵۰۰ متر مربع است و در یک طبق با ۱۶ اتاق که ۴ اتاق آن وی آی پی در نظر گرفته شده است ساخته خواهد شد.

محمد رحمانیان با اشاره به همراهی موسسه موج مهربانی در انجام این اقدام نیک گفت: موج مهربانی، موسسه‌ای ملی و حتی فرا ملی است که با نیت خیرخواهانه در مسیر خدمت به مردم با کمک خیرین ارزشمند، در استان‌های مختلف کشور اقدامات نیکی را  انجام داده است. با فعالیت این موسسه و بانی آن که جوانی جهرمی است، نام مرحوم دکتر انصاری به عنوان یک خیر کرمانی در کنار نام دیگر خیرین جهرمی در بیمارستان سیدالشهدا(ع) ماندگار خواهد شد. صداقت در کار این مؤسسه باعث شده که مردم به موج مهربانی اعتماد کننده و فعالیت این عزیزان در کشور وسعت بگیرد.

وی تأکید کرد: خیرین یکی از ستون‌های اصلی مجموعه دانشگاه هستند و تاکنون همراهی بسیاری در ساخت پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه و همین طور تجهیزات پزشکی داشته‌اند، قدردان تک تک آنان هستیم.

رحمانیان با اشاره به نیازهای تجهیزاتی دانشگاه نیز گفت: در راستای حفظ نیروهای متخصص و فوق تخصص در مجموعه دانشگاه، نیازمند تجهیزات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی هستیم که کمک خیرین می‌تواند نقش بسزایی در این بخش داشته باشد.

مدیر موسسه موج مهربانی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این موسسه گفت: این موسسه در تاریخ سوم شهریور ماه ۱۳۹۳ کار خود را در زمینه مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری با کمک خیرین گرانقدر آغاز کرده است. در حال حاضر این مؤسسه علاوه بر حوزه فرهنگی در حوزه سلامت و درمان هم فعالیت دارد. موج مهربانی توانسته در رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد، بالاترین رتبه را در کشور به دست آورد.

مهرداد الطافی افزود: شفافیت و عملکرد این موسسه موجب شده است که ۱۱۰۰ خیر حقیقی و حقوقی با موسسه همکاری داشته باشند. همین طور روزانه به طور متوسط، ۵۰۰ خیر ناشناس به موسسه، کمک‌های مردمی واریز می‌کنند. با توجه به اعتمادی که مردم به این موسسه دارند در بعضی از اپلیکیشن‌های معروف مانند ۸۷۰، بام و… موج مهربانی حضور دارد. درآمد موسسه موج مهربانی ماهانه ۶ میلیار تومان توسط خیرین است. این حجم از اعتماد موجب شده گستره کار موج مهربانی در کشور وسعت یابد و این موسسه به عنوان تنها سمن مردم نهاد در خاورمیانه معرفی شود.

وی با اشاره به کمک نیک خانواده مرحوم دکتر انصاری جهت احداث و ساخت همراه سرای بیمار در بیمارستان سیدالشهدا(ع) جهرم گفت: فرزند مرحوم دکتر انصاری از شهرستان کرمان از خیرین گرانقدری هستند که در پروژه‌های دیگر با موج مهربانی همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80840

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.