• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

انتقاد دبیر جامعه روحانیت شیراز از راه‌اندازی خیابان غذا بدون ملاحظات فرهنگی

  • کد خبر : 80587
  • 06 آذر 1402 - 9:15
انتقاد دبیر جامعه روحانیت شیراز از راه‌اندازی خیابان غذا بدون ملاحظات فرهنگی
دبیر جامعه روحانیت شیراز از راه‌اندازی خیابان غذا در این کلان‌شهر بدون ملاحظات فرهنگی انتقاد کرد و خواستار توقف افتتاح این خیابان شد و گفت: باید تا زمانی که برای این خیابان پیوست فرهنگی تهیه نشده است، از افتتاح آن جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۵ آذرماه در جلسه جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از راه‌اندازی «خیابان غذا» در شیراز بدون ملاحظات فرهنگی گفت: عجیب است که مصوبه دوره قبل شورای اسلامی شهر شیراز باید در این دوره و از سوی اعضایی که دارای سابقه ولایی و مذهبی هستند به  اجرا در آید در حالی که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی آن نادیده گرفته شده است. قرآن به صراحت شب را زمانی برای آرامش می‌داند و ایجاد فعالیت شبانه ما را از سبک زندگی اسلامی ایرانی دور می‌کند و بر نهاد خانواده تاثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که مقام معظم رهبری (حفظه الله) تاکیدات فراوانی بر رعایت پیوست فرهنگی پیش از اجرای طرح‌های این‌چنینی دارند و اکنون در سومین حرم اهل بیت(ع) که باید الگویی برای جهان اسلام باشد، شاهد راه‌اندازی مراکز تجمع شبانه بدون ملاحظه پیوست فرهنگی هستیم.

طاهری ادامه داد: در حالی که دغدغه‌های مردم متدین و خانواده دوست شیرازی برای تبدیل شدن خیابان غذا به یک معضل فرهنگی اجتماعی رو به افزایش است،  هیچ‌یک از دست‌اندرکاران این طرح در خصوص برطرف ساختن این نگرانی توضیحی ارائه نمی‌کنند در صورتی که این ضرورت وجود دارد تا زمانی که برای این خیابان پیوست فرهنگی تهیه نشده است، از افتتاح آن جلوگیری شود.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در ادامه سخنان خود با انتقاد از اخذ وجوهات شرعی توسط غیر روحانیون بیان کرد: در گذشته تعدادی از علمای وارسته در هر شهر وجود داشتند که محل رجوع مردم برای پرداخت حقوق الهی نسبت به اموالشان بودند، اما متاسفانه امروز دریافت‌کنندگان وجوهات شرعیه افزایش بی قاعده‌ای یافته است و همین موضوع باعث شده به اعتماد مردم متدین خدشه وارد شود.

مسئول حوزه علمیه محمودیه شیراز با اشاره به ورود خیریه‌ها به جمع‌آوری وجوهات شرعیه گفت: از دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که در جریان موضوع هستند، توقع نظارت بیشتری در این خصوص وجود دارد، چرا که این قبیل خیریه‌ها وجوهات را بدون داشتن هیچ اختیاری در این زمینه، هزینه می‌کنند و حتی برخی هزینه در مواردی که شرعاً مجاز نیست، مصرف می‌کنند.

طاهری افزود: ویژگی بارز روحانیت از گذشته این بوده که به امور مردم رسیدگی می‌کرده و در بر طرف ساختن مسائل جامعه نقش محوری داشته است اما امروزه برخی هجمه‌ها به روحانیت وارد می‌شود که منصفانه نیست، در حالی که قطعاً روحانیت از مشکلات روز مردم و جامعه خبردار است و خود از اقشاری محسوب می‌شود که با بیشترین مشکلات دست به گریبان است و حتی در تأمین دارو، مسکن و مسائل معیشتی دچار تنگنا است و این مطلب کاملا بر افرادی که با این طبقه ارتباط دارند، روشن است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در  سخنان خود با انتقاد از پیگیری سازمان میراث فرهنگی در برداشتن حریم امامزاده بی بی دختران بیان کرد: این مایه تاسف است که در سومین حرم اهل بیت (ع) و شهری که امامزادگان آن دارای احترام ویژه‌ای در بین مردم هستند، شاهد باشیم که برای رضایت یک سرمایه‌گذار، به دنبال برداشتن حریم این امامزاده باشند و به جای آن نرده بگذارند و آن را از یک مکان مقدس به یک پاتوق گردشگری تبدیل کنند.

وی در ادامه با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج در همه فراز و نشیب‌های انقلاب حضور تعیین‌کننده داشته است و آنچه امروز در جهان اسلام و بیداری مردم در جهان شاهد هستیم از آثار و برکات بسیج است و حتی این بسیج بود که  توطئه صهیونیستی سال گذشته کشور را از کار انداخت.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز همچنین گفت: برخی اعضای جامعه روحانیت شیراز همزمان عضو جامعه مبارز روحانیت کشور نیز هستند و قطعا در انتخابات پیش‌رو توصیه‌های مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (حفظه الله) را در این زمینه دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس بیان کرد: جبهه مقاومت در موضوع طوفان الاقصی عملکرد غرورآفرینی داشت و رژیم صهیونیستی را به درستی بی آبرو کرد. بنا به فرموده امام خامنه‌ای امروز دیگر این رژیم غاصب ضربه فنی شده است و شکی نیست که این خیزش جهانی و زلزله‌ای که در سرزمین اشغالی برپا شده است به برکت حضرت امام (ره) و کشتی‌بانی مقام معظم رهبری بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.