• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
استاندار فارس؛

الزام ادارات فارس به ترویج جدی فرهنگ کتابخوانی / حمایت از تشکیل اتحادیه اهالی کتاب

  • کد خبر : 80499
  • 04 آذر 1402 - 22:31
الزام ادارات فارس به ترویج جدی فرهنگ کتابخوانی / حمایت از تشکیل اتحادیه اهالی کتاب
استاندار فارس از ورود جدی به ‌فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و الزام و نظارت بر ادارات در راستای ترویج کتابخوانی در جامعه خبر داد.

نشست استاندار فارس با اهالی کتاب استان روز شنبه، ۴ آذرماه در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست، اهالی کتاب مشکلات و مسائل خود را با محمدهادی ایمانیه در میان گذاشته و خواستار رسیدگی به آن‌ها شدند. اجرا نشدن مصوبه‌های قانونیِ حمایتی در حوزه کتاب، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای کتاب‌فروشی‌ها، مقابله با واسطه‌گران بدون مجوز، ایجاد یک هویت استانی در حوزه کتاب و چاپ کتاب‌های بریل برای جامعه نابینایان، از جمله مسائلی بود که توسط اهالی حوزه کتاب مطرح شد.

ایمانیه نیز به مسائل مطرح شده پاسخ داد و صحبت‌هایی را در جهت حمایت از حوزه کتاب و اهالی این حوزه مطرح کرد. از جمله مهم‌ترین مسائلی که توسط استاندار فارس مطرح شد، بحث الزام اداره‌های دولتی به فرهنگ سازی در این زمینه بود.

وی با بیان اینکه باید در سیستم‌های اداری، پرداختن به فرهنگ کتاب‌خوانی به عنوان یک مطالبه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: نه فقط در هفته کتاب، بلکه به طور مداوم و در همه زمان‌ها باید همه مدیران در بحث کتاب و کتابخوانی پیش‌قدم باشند.

استاندار فارس در ادامه به بیان یک طرح حمایتی در این زمینه پرداخت و گفت: باید بررسی شود که هر سازمان در سال ۱۴۰۱ برای تهیه هدایا چه مبلغی را پرداخت کرده است. سپس آن‌ها را موظف کنیم که یک‌سوم از همان مبلغ را در سال ۱۴۰۲ برای خرید کتاب از ناشران استان فارس، هزینه کنند. ضمن اینکه یک‌سوم دیگر نیز باید به خرید صنایع دستی از فعالان بومی اختصاص یابد.

وی افزود: این طرح، یک تکلیف اداری است که اگر انجام نشود، ذی‌حساب باید اسنادش را واخواهی کرده و برگرداند. در طرح نهضت ملی هم که قرار شد در مجتمع‌های مسکونی در حال ساخت، یک کتابخانه نیز ساخته شود، این نظارت باید به صورت مداوم و دقیق انجام شود.

ایمانیه همچنین به الزام ادارات برای داشتن یک کتابخانه فعال اشاره کرد و گفت: تمامی ادارات باید کتابخانه‌ای داشته باشند که فعال باشد و مشخص باشد که این کتابخانه در هر روز از چه ساعت تا چه ساعتی دایر است. این نکات باید در اتاق مدیرکل درج و نصب شده باشد که مراجعین و کارکنان اداره بدانند در کدام مکان اداره و در چه زمانی می‌توانند از کتابخانه استفاده کنند. کسانی هم که تمکین نمی‌کنند باید معرفی شوند تا از آنها توضیح بخواهیم.

استاندار فارس همچنین از تشکیل انجمن و اتحادیه برای اهالی کتاب نیز حمایت کرد و گفت: من به شدت موافقم و حتما به امور اجتماعی استانداری هم سفارش می‌کنم کمک کنند تا این کار هر چه سریع‌تر انجام شود. تشکیل اتحادیه حتما به نفع حوزه کتاب است و اگر کار در دست اهالی همین حوزه باشد، ما هم کمتر در آن ورود می‌کنیم و سعی می‌کنیم فقط کار نظارت و سپاسگزاری را انجام دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80499

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.