• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس انجمن تغذیه ایران؛

تعداد دانش‌آموختگان رشته تغذیه با کشورهای توسعه یافته برابری می‌کند

  • کد خبر : 80416
  • 02 آذر 1402 - 20:29
تعداد دانش‌آموختگان رشته تغذیه با کشورهای توسعه یافته برابری می‌کند
رئیس انجمن تغذیه ایران ضمن ارائه آماری از تعداد دانشجویان رشته تغذیه در مقاطع مختلف و همچنین فارغ‌التحصیلان این رشته در کشورمان تأکید کرد: در این زمینه با کشورهای توسعه یافته برابری می‌کنیم.

جلال‌الدین میرزای رزاز امروز، ۲ آذر در نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن تغذیه ایران که در شیراز برگزار شد، گفت: انجمن تغذیه ایران به عنوان قدیمی‌ترین و فعال‌ترین انجمن در حوزه سلامت کشور است که حدود ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.

وی افزود: حدود ۱۳ هزار دانشجو در رشته تغذیه در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور فارغ‌التحصیل و حدود ۵ هزار دانشجو در ۱۷ مرکز در کشور در حال تحصیل هستند که در این زمینه با کشورهای توسعه یافته برابری می‌کنیم.

رزاز با اشاره به نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، انجمن تغذیه فارس را یکی از الگوهای موفق‌ در کشور عنوان کرد که ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل این حوزه در سطح استان حل می‌شود و نشان از یک نمونه الگوی عملکردی و اجرایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه شورای عالی غذا در استان فارس با حمایت استاندار به صورت فعال و عملیاتی در حال برگزاری است، افزود: اهمیت نقش تغذیه در حوزه‌های مختلف دانشگاه نیز مانند بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش به صورت عملیاتی مورد توجه است.

سیدوحید حسینی با اشاره به اهمیت تغذیه با نان سالم در ارتقای سلامت جامعه، یکی از اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ترویج تغذیه سالم را راه‌اندازی برخی از نانوایی‌های شیراز و شهرستان‌های استان برای تهیه و توزیع نان سالم عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی دیگر از فعالیت‌های مهم دانشگاه را در حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک، با توزیع نان و محصولات غذایی ویژه این بیماران عنوان کرد.

واکنش به تبلیغ مواد غذایی با بسته‌بندی‌های متنوع در فضای مجازی

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، همچنین پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها پرداخت و با اشاره به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مصرف انواع مواد غذایی با بسته‌بندی‌های متنوع، اظهار کرد: بیشتر این محصولات حاوی مقادیری زیادی از نمک و چربی و برای سلامتی انسان مضر است که یکی از عوامل اصلی در ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: نیاز است انجمن‌های تغذیه با حضور در رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما، جامعه را به طور جدی نسبت به عوارض جبران‌ناپذیر عدم رعایت تغذیه سالم بیش از پیش آگاه سازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان یادآور شد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجمن‌های علمی با برگزاری نشست‌های همفکری و هم‌اندیشی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم حمایت می‌کند.

رئیس انجمن تغذیه فارس و معاون توسعه دانشکده تغذیه علوم غذایی شیراز نیز در این نشست گفت: این نشست با هدف همفکری و بررسی چالش‌های موجود در جامعه تغذیه کشور، با همکاری انجمن تعذیه فارس، دانشکده تغذیه و علوم غذایی و مرکز تحقیقات تغذیه شیراز، با حضور رؤسای دفاتر انجمن تغذیه سایر استان‌های کشور برگزار شد.

عبدالحمید مصلی‌نژاد افزود: در این نشست، محورهای مختلف فعالیت در این زمینه از جمله تهیه و توزیع نان کامل، پوشش بیمه‌ای همکاران و مشکلات صنفی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80416

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.