• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس؛

راه‌اندازی مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری عشایر در فارس

  • کد خبر : 80378
  • 02 آذر 1402 - 0:49
راه‌اندازی مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری عشایر در فارس
مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس از راه‌اندازی مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری عشایر به‌صورت سیار برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

میثم رضازاده چگینی امروز، اول آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایری تلاش می‌کند تا بتواند خدماتی به حد وسع خویش به جامعه عشایر استان ارائه دهد، افزود: با کمک و مساعدت سپاه ناحیه عشایری استان، اداره‌ کل امور عشایر استان فارس، بیمه روستایی و عشایری استان، اداره‌کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی پزشکی رزمایش سراسری خدمت به جامعه عشایری را طی هفته بسیج در استان اجرا می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با بیان اینکه جامعه مخاطب این نهاد  عشایر سراسر استان فارس هستند، گفت: هر نهادی بر اساس ظرفیت‌هایی که دارد در رزمایش مذکور برای خدمت‌رسانی به جامعه عشایر کمک می‌کند و در همین راستا و در قالب رزمایش مذکور در روز شنبه، ۴ آذر ماه تجهیزات مورد نیاز عشایری به ارزش ۱۵ میلیارد تومان میان عشایر تمام نقاط استان توزیع خواهد شد.

وی این تجهیزات را شامل تجهیزات خوابگاهی، سرمایشی،گرمایشی، میز معلم و صندلی اعلام کرد و افزود: امسال سعی کردیم از نظر کیفیت تجهیزات از یخچال، سیستم‌های سرمایشی (اسپیلت و بخاری های نفتی) در تأمین تجهیزات استفاده کنیم تا بتوانیم خوابگاه‌های  مدارس شبانه‌روزی را پوشش دهیم.

رضازاده چگینی از تحصیل ۱۲ هزار دانش‌آموز عشایر در ۵۳۰ مدرسه عشایری استان خبر داد و افزود: آموزش و پرورش فارس به دانش‌آموزان جامعه استان‌های فارس، بوشهر و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس یادآور شد: امسال بیشترین تعداد نیروی معلم یعنی ۱۵۰ نیرو وارد آموزش و پرورش عشایر فارس شد.

وی از راه‌اندازی نخستین مجمع خیرین آموزش و پرورش و مرکز سنجش عشایر در این استان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در کشور مرکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری عشایر به‌صورت سیار در فارس راه‌اندازی شد.

به گفته رضازاده چگینی تا پایان سال طرح سه‌شنبه‌های جهادی در مدارس عشایری فارس اجرا می‌شود و گروه‌های جهادی مشاوره و روان‌شناسی، پزشکی و دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس با بیان اینکه امسال سپاه عشایری در تأمین تجهیزاتی که با هدف کیفیت‌بخشی آموزش در مدارس چادری عشایری استفاده می‌شود کمک کردند، افزود:  سپاه پاسداران به ما برای تهیه ۱۱۵ بسته کمک آموزشی کمک کرده است.

وی با تصریح اینکه امید داریم با ورود تجهیزات و امکانات بتوانیم هرچه بهتر  و بیشتر از قبل در جهت رشد دانش‌آموزان عشایر گام برداریم، گفت: امسال تلاش داریم که در آموزش و پرورش عشایری، مجمع خیرین تعلیم و تربیت عشایری را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80378

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.