• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
یادداشت؛

عادتی که به سلامت روان شما صدمه می زند

  • کد خبر : 80245
  • 02 آذر 1402 - 8:01
عادتی که به سلامت روان شما صدمه می زند
شناسایی مشکلات مربوط به سلامت روان مطمئنا دشوارتر از شناسایی مشکلات مربوط به سلامت جسمی است.

آیا تمام وقت احساس ضعف یا خستگی می کنید ؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد این تغییرات خلقی شود. شاید علت این وضعیت روحی شما به خاطر محیط اطرافتان یا افرادی باشد که با آن ها در ارتباط هستید .  با این حال گاهی اوقات هم این تغییرات خلقی می تواند به دلیل عاداتی که شما دارید باشد، عاداتی که به سلامت روان شما آسیب می رساند.

به همین دلیل صرف وقت وتلاش برای اطمینان از سلامت روانی و کمک به آگاهی بیشتر خیلی مهم است.

۵ عادتی که به سلامت روان شما صدمه می زند :

کمال گرایی : آیا شما خودتان را فرد کمال گرایی میدانید ؟ از جنبه مثبت کمال گرایی می تواند باعث شود تا هرکاری که انجام می دهید در بالاترین استاندارهای  ممکن انجام شود و کمک کند شما در محل کار یا خانه فرد بسیار ارزشمندی باشید. اما اگر کمال گرایی شما را وادار به تعیین استاندارهایی می کند که دستیابی به آن ها غیر ممکن است یا اینکه دائما احساس می کنید هیچ چیز کامل نیست، یک شکست برای شماست. در نتیجه این عادت منجر به صدمه زدن به سلامت روان شما می شود.

نداشتن فعالیت بدنی: آخرین باری که فعالیت بدنی داشته اید چه زمانی بوده است؟ ورزش کردن نه تنها برای کمک به حفظ سلامت جسمی لازم و خوب است بلکه می تواند برای سلامت روان هم مفید باشد. وقتی ورزش می کنید بدن شما اندورفین هایی آزاد می کند که مسئول سرکوب مواد شیمیایی یا رادیکال هایی هستند که به افسردگی و استرس مربوط می شوند، بنابراین برای بهبود روحیه خود ورزش را به برنامه ی روزانه اضافه کنید.

استفاده بیش ازحد از شبکه های اجتماعی : چه مدت زمانی را در شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی می تواند اضطراب را افزایش بدهد و منجر به مشکلات عزت نفس در نوجوانان و بزرگسالان شود . شاید شما در اینستاگرام خودتان گشت می زنید و پست های افرادی رو می بینید و به آن ها حسادت می کنید و شروع به مقایسه زندگی خود با آن ها می کنید. این عادت برای دیدن نکات برجسته زندگی دیگران ، ممکن است شک و تردید و یا نامنی را در شما ایجاد کند و باعث شود تا خلق و خوی شما بد شود.

نداشتن خواب کافی :  معمولا چقدر می خوابید؟ بعضی وقت ها ممکن است درگیر کار باشید و برای انجام کارها خواب را فدا کنید.کمبود خواب باعث می شود سلول های مغز شما نتوانند به درستی ارتباط برقرار کنند. کمبود خواب مانع از استراحت و بهبودی مغز شما از استرس های روزانه می شود، اگر این موضوع به مرور زمان بیشتر شود، وضعیت جسم و روان شما بدتر هم خواهد شد.

احساس پشیمانی زیاد : آیا شما زمان زیادی را به فکر اتفاقاتی که در گذشته افتاده می گذرانید؟ غرق شدن در گذشته و احساس گناه یا شرمندگی از آن می تواند تاثیر منفی روی سلامت روان شما بگذارد. البته این طبیعی است که در مورد گذشته افسوس بخورید ولی عادت درگیر شدن درباره گذشته و غرق شدن در افکار و احساسات منفی در نهایت می تواند منجر به احساس اضطراب و افسردگی و افزایش مشکلات خواب شود.

فاطمه نوید دوست –  مشاور کلانتری ۱۵ قصرالدشت شیراز

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80245

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.