• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
توسط سردار قریشی؛

با رمز یا زینب کبری، رویداد ملی عمران روستا از شیراز آغاز شد

  • کد خبر : 80130
  • 30 آبان 1402 - 14:01
با رمز یا زینب کبری، رویداد ملی عمران روستا از شیراز آغاز شد
آیین افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.

سردار قریشی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط ویدیویی در آیین افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: با تامل در فرمایشات امام خامنه‌ای اگر‌ بخواهیم چند کار را برای رفع دغدغه‌های ایشان انجام دهیم، یکی‌رقع مشکلات محرومین است و بسیج هم که پاره تن مردم و حلال مشکلات است، اراده کرده در این راستا گام بردارند.

وی گفت: بسیجیان در پاسخ به این ندای رهبر، با تشکیل گروه‌های جهادی در این راه گام برمی‌دارند و این رویداد نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

سردار قریشی با اشاره به خدمات زیاد انقلاب و بسیجیان به ایران اسلامی، تصریح کرد: این در حالی است که ما این دستاوردها را با کشورهایی که سالها از نظر تکنولوژی و علم‌ جلوتر از ایران هستند و امروز ایران اسلامی در رده‌های برتر علمی و تکنولوژی جهان ایستاده است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن با فشار خود می‌خواهد که با تحریم‌های زیاد، مردم این شیرینی را درک نکنند و این کار جهادی شما این نقشه را بر آب می‌کند و جهادی برای مقابله با تهاجمات دشمن است.

سردار قریشی با بیان اینکه توفیق بزرگی است که بسیجیان و‌ گروه‌های جهادی ما در این راستا خدمت می‌کنند، ادامه داد: در آستانه میلاد عقیله بنی هاشم و آغاز هفته بسیج، آغاز این رویداد بزرگ را داریم؛ و اگر گروه‌های جهادی زحمات این بانوی بزرگ را مدنظر قرار دهند، رنج‌های خدمات جهادی برایشان شیرین می‌شود.

وی با اعلام رمز «یا زینب کبری یا زینب کبری یا زینب کبری(س)» آغاز رویداد عمران روستا را اعلام کرد.

سرهنگ پاسدار قاسم‌علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: جلسات مختلفی در راستای برگزاری این رویداد در استان تشکیل شد که در قالب میز خدمتی متفاوت از برنامه‌های گذشته، میز مهندسین مشاور ، مرمت و بهسازی منزل محرومین، نظارت رایگان در ساخت و ساز افراد محروم، تشکیل کمیته ارزیابی زلزله و حوادث طبیعی، پروژه‌های آب‌رسانی مجزا از بسیج سازندگی با محوریت بسیج مهندسین عمران ، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد است.

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد است که سرهنگ علیپور از آن یاد کرد و افزود: همایش رفع تنش آبر در روستاها، اردوی راهیان پیشرفت تونل تنگ قیری، میز خدمت در شهرداری منطقه ۹شیراز و جهرم به صورت خاص، آیین بهره‌برداری از مخزن آب شهرستان مهر، و در نهایت آیین اختتامیه و تجلیل از گروه‌های جهادی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد است.

دکتر محسن قنادزاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور و ریس ستاد ب گزاری رویداد ملی عمران و روستا(رضوان روستا) در ادامه اظهار داشت: در راستای برگزاری هفته بسیج سه محور اصلی را پیش‌بینی کردیم که یکی از این سه محور، رویداد عمران روستاست که با هدف بسیج حداکثری مهندسین و رفع محرومیت از مناطق محروم و روستایی، و‌حعاد تبیین در راستای برگ اری این رویداد است.

وی گفت: آب‌رسانی به مناطق محروم و‌ کم‌برخوردار، جاده‌های روستایی، احیای قنوات، و مرمت منازل روستایی، از اولویت‌های این رویداد است.

قنادزاده با بیان اینکه میز خدمت را با محوریت مساجد توسط مهندسین خیر پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: محور سوم، دیدار با خانواده‌های شهدای مهندس در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای مهندس کشور است که از هفته بسیج این دیدارها آغاز می‌شود.

به گفته وی، فصلنامه تخصصی عمران در راستای این رویداد امروز رونمایی شد تا در‌کنار مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی در تسریع تولید و صنعتی سازی ساختمان کمک کند، و این اتفاق برای اولین‌بار در استان فارس روی داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80130

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.