• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

پیش بردن فرایند تربیت از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌آید

  • کد خبر : 79982
  • 29 آبان 1402 - 23:39
پیش بردن فرایند تربیت از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌آید
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند فرایند تربیت را به پیش‌ ببرد، نقش خانواده، مسجد، جامعه و... را در این زمینه مهم توصیف کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۲۹ آبان در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در شیراز با بیان اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند فرایند تربیت را به پیش‌ ببرد، گفت: تأثیر خانواده در امر تربیت از قدیم مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت بوده است اما نهادهای دیگری مانند مسجد، روحانیت و فعالان اجتماعی مسلما در امر تربیت موثرند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در شرایط فعلی جوامع در دنیا، تأثیر برخی نهادها در خصوص اخلاق شهروندی و آموزش‌های فرهنگی که ارائه می‌کنند، گاهی بر آموزش‌هایی که حتی در مدارس ارائه می‌شود، غلبه می‌کند، لذا باید بین این نهادها هماهنگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که نهاد روحانیت در موضوع تربیت نقش تاریخی داشته است کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سال‌هاست که ایجاد شده و کارهای خوبی انجام شده است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق ساحت اخلاقی و اعتقادی دانش‌آموزان، شاهد حضور روحانیون طرح امین در مدارس و همکاری وسیع‌تر و عمیق‌تر بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه هستیم.

وی بر همکاری و مشارکت خانواده‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: اگر عوامل موثری همچون خانواده، مدرسه، مسجد پای کار تربیت باشند، مسلما وضعیت تربیتی فرزندان ما بسیار بهتر خواهد بود و ما آینده کشور را به دست کسانی خواهیم داد که تمام ابعاد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی  را به خوبی مراعات کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در فارس با بیان اینکه مردم انتظار دارند وضعیت تربیتی و آموزشی امروز مدارس بهتر از گذشته باشد، گفت: وقتی در رقابت بین تمدنی قرار گرفتیم باید ببینیم مشترکات ما با آن‌ها چیست لذا چون تحقیق نکردیم گاهی حتی نقطه اشتراک را اختلاف می‌پنداریم.

وی با اشاره به اینکه فطرت بین انسان‌ها مشترک است، ادامه داد: فطرتی که آیات قرآن به آن اشاره می‌کند در رفتارها خودش را نشان می‌دهد لذا باید دید مشترکات ما با غرب در حوزه اخلاق چیست.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: در برخی جاها، غرب خلاف فطرت انسان‌ها حرکت می‌کند لذا ما با آن موارد انحرافی آن‌ها از فطرت مخالف هستیم.

وی اضافه کرد: غرب در حال ترویج بی عفتی در جوامع اسلامی است چراکه می‌خواهند مانع پیشرفت آن‌ها شوند و برای اینکه کم نیاورند روی به ترویج فساد آوردند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند تا نسل آینده تکلیفش را با دنیا و اینکه چگونه با او رفتار کند بداند، گفت: در طرح امین، روحانیون باید مبانی و فلسفه تعلیم و تربیت را به خوبی فراگیرند و مهارت‌های لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: اگر در جلسات تلاش شود نتایج عملی بیرون بیاید و مخاطبان به نتایج جلسات باور پیدا کنند آن‌ها با اشتیاق به جلسات می‌آیند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79982

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.