• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل؛

رژیم صهیونیستی راهی جز آتش بس ندارد

  • کد خبر : 79265
  • 24 آبان 1402 - 11:00
رژیم صهیونیستی راهی جز آتش بس ندارد
کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل بابیان اینکه اسرائیل به زودی مجبور به پذیرش آتش بس خواهد شد، اظهارکرد: رژیم صهیونیستی راهی جز آتش بس ندارد و این جنگ باتوجه به تحولات اخیر تا هفته آینده ادامه پیدا نخواهد کرد چراکه با ورود حزب الله کار رژیم تمام خواهد بود و اسرائیلی‌ها به دنبال نابودی خود نیستند.

ناصر جوکار در گفت وگو با خبرنگار سحاب پرس به بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی و مبارزه بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اولین و تنها انقلابی است که بعد از جنگ جهانی توانست الگوی مقاومت را متولد و توسعه دهد که این اندیشه در جریان‌های فکری جهان موجود در دنیا تسری نیز پیدا کرد از این رو رهبران حماس با بهره گیری از اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی توانستند با تشکیل گروهی به نام مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس بپردازد.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل افزود: کنشگری امروزی حماس باعث روشن شدن حق برای تمامی جهانیان از پیر تا جوان شده و با حوادث اخیر مظلومیت مردم فلسطین به دنیا اثبات شد.

وی با اشاره به اینکه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به بعد رویدادهای مهمی در منطقه غرب آسیا رخ داد، اظهار کرد: شاهد تحولات دردناک و جنایت ضدحقوق انسانی از سوی رژیم صهیونیستی که دوام آن بر خونریزی است، هستیم و این دولت نامشروع با بمباران بیمارستان‌ها، کشتار کودکان و زنان نشان داد که بر هیچ اصول انسانی و حتی حیوانی پایبند نیست چراکه وحشیگری را سرلوحه کار خود قرار داده است.

جوکار سکوت مجامع جهانی در مقابل کشتار فجیع مردم فلسطین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد معلوم شد که نهادی با فلسفه تاسیس حمایت از رژیم صهیونیستی بوده و هیچ ماموریتی جز این ندارند . همچنین در ۴۰ روزگذشته شاهد حضور و تردد مداوم سران اتحادیه اروپا و آمریکا به اسرائیل هستیم، چون آن‌ها متوجه پایان کار این رژیم اشغالگر قدس شدند بنابراین از هیچ حمایتی برای نجات آن‌ها دریغ نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اسرائیل امروز رو به احتضار است، تصریح کرد: سران کشورهای غربی سعی دارند با تنفس مصنوعی رژیم اشغالگر قدس را از نابودی حتمی نجات دهند درصورتی که کار رژیم تمام بوده و دامنه مقاومت امروزه فراتر از غزه رفته و به سمت کرانه باختری رفته است.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به مسلح شدن کرانه باختری نیز اشاره کردند بنابراین امیدواریم که تمام نقاط فلسطین به خصوص کرانه باختری به موشک مسلح شوند تا بتوانند همانند مردم غزه مقاومت کنند هرچند که روز گذشته ۱۷۸ شهید بدون داشتن سلاح تقدیم کردند.

وی با اشاره به اینکه درصورت ورود حزب الله لبنان به عملیات طوفان الاقصی آخرین میخ بر تابوت رژیم اسرائیل زده خواهد شد، ادامه داد: اسرائیل جوابی به حمله‌های حزب‌الله نخواهد داد چراکه اگر دامنه جنگ به سمت لبنان کشیده شود سرنوشت اسرائیل دگرگون خواهد شد. پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ و تلفات دو هزار نفری اسرائیلی‌ها، طوفان الاقصی اولین عملیاتی است که به این گستردگی انجام شود و تلفات بسیاری را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کند.

عضو هیئت علمی اندیشکده انقلاب کبیر هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و منازل مسکونی نوار غزه به این شدت از سوی رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه دانست و گفت: سال ۲۰۰۵ نیروهای اسرائیل از غزه خارج شدند، اما پس از آن ۶ بار به سمت غزه حرکت و مناطق مسکونی را بمباران کردند که هیچ کدام از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی مشابه چند مدت اخیر نبود چراکه رژیم اشغالگر قدس در عملیات طوفان الاقصی شکست سنگینی را از سوی رزمندگان مقاومت متحمل شد.

جوکار با تاکید بر اینکه دشمن به زودی مجبور به پذیرش آتش بس خواهد شد، اظهارکرد: رژیم صهیونیستی راهی جز آتش بس ندارد و این جنگ باتوجه به تحولات اخیر تا هفته آینده ادامه پیدا نخواهد کرد چراکه با ورود حزب الله کار رژیم تمام خواهد بود و اسرائیلی‌ها به دنبال نابودی خود نیستند.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل تصریح کرد: هرچند این جنگ دامنه دار شد، اما سران کشورهای عربی منهای عراق و یمن نظاره گر کشتار فلسطینیان بودند و جنگ، بسیاری از پروژه‌های جاری دیپلماتیک اسرائیل و اعراب را برهم زد چراکه نتوانستند عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی دنبال کنند؛ همچنین جنگ اسرائیل و رزمندگان مقاومت فلسطین، معادلات قدرت در غرب آسیا دچار دگردیسی معرفتی به سمت ایران کرد و حقانیت ایران بیش از پیش مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها امروزه در تاریک‌ترین نقطه افکار عمومی جهان قرار دارند، بیان کرد: با جنایات ضدحقوق بشری و کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها در غزه، مردم دنیا ماهیت این رژیم غاصب را شناختند و اکنون جدای از حضور مردم مقاوم فلسطین، محل دفن هاشم بن عبدمناف جد نبی مکرم اسلام (ص) در غزه بوده و از دیدگاه اسلام این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه دیگر جنایات اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا به امروز بیش از ۱۱ هزار غیرنظامی توسط رژیم کودک کش صهیونیستی به قتل رسیدند بنابراین از سوی جامعه جهانی رژیم اشغالگر قدس باید به عنوان ابر مجرم جنگی شناخته شود چراکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مدارس و مساجد را مورد هدف بمباران قرار می‌دهد.

جوکار در پایان سخنان خود تاکید کرد: نتانیاهو اخیرا در گفتگو با فاکس نیوز بیان کرده که اولین قدم برای بازدارندگی حزب الله، شکست حماس در جنوب است؛ از طرفی سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در سخنرانی نخست خود مطرح کرد که اجازه شکست حماس را نمی‌دهیم بنابراین باتوجه به این دو صحبت شاید جنگ فرسایشی شود، اما از جایی ارتش رژیم صهیونیستی هرگز جنگ فرسایشی را برنمی‌تابد؛ به زودی اسرائیل تن به آتش بس و تبادل اسرا خواهد داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79265

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.