• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

عمده مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های بانکی است

  • کد خبر : 79161
  • 24 آبان 1402 - 1:21
عمده مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های بانکی است
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران عمده مشکلات فعالان اقتصادی را در حوزه بانکی عنوان و بر ضرورت نقش حمایتگری قوه قضایه در این راستا تأکید کرد.

در آستانه افتتاح همایش آموزشی معدن، قوانین معدنی و آشنایی با فعالیت مرکز داوری صمتا به میزبانی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی فارس به همراه بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران؛ مهاجر، خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران و دریانی، رئیس مرکز داوری معدن و صنعت ایران(صمتا) و رازقی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان امروز، ۲۳ آبان با حجت‌الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار رئیس خانه معدن ایران، تعامل دستگاه قضا با تاق بازرگانی استان فارس را در کشور کم نظیر خواند و گفت: تعامل دستگاه قضا با بخش خصوصی و حمایت از فعالیت اقتصادی مشروع در استان فارس در کشور مثال‌زدنی است که این استان می‌تواند الگوی خوبی برای تعمیم به کل کشور باشد.

محمدرضا بهرامن افزود: برگزاری منظم جلسه کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی و حضور نماینده دادگستری و دادستانی دو روز در هفته در اتاق بازرگانی فارس یک حرکت منحصر به فرد، ارزشمند و موثر است که این مدل تعامل و رفع مشکلات بخش خصوصی باید به عنوان الگو در بین سایر اتاق‌های بازرگانی در کشور تبیین و اجرایی شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: عمده مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های بانکی است که قوه قضاییه به عنوان حامی اقتصاد پویا و شفاف در کشور با ارائه راهکارهای حمایتی، مدافع بخش خصوصی در مقابل زیاده‌خواهی بانک‌هاست.

در این جلسه رئیس کل دادگستری فارس نیز گفت: نگاه ما در دستگاه قضایی در استان حمایت از تولید و اقتصاد استان است و در این زمینه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون از فعالیت اقتصادی مشروع و فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تولید استان و میزان بهره‌گیری از قانون توسط دستگاه قضایی فارس در حمایت از تولید استان ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌ها در سطح کشور، اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: ستادهایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی بر این مبنا تشکیل شده است که از قانون نهایت استفاده مثبت در جهت حرکت چرخ صنعت و تولید شود نه اینکه از خود قانون به عنوان مانع استفاده شود و این نکته ارزشمندی است که ما دردستگاه قضایی استان فارس آن را سرلوحه کارخود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79161

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.