• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس؛

شناسایی و جذب محله‌محور سوادآموزان در فارس

  • کد خبر : 79039
  • 23 آبان 1402 - 17:35
شناسایی و جذب محله‌محور سوادآموزان در فارس
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح «شناسایی و جذب محله‌محور سوادآموزان» در سطح این استان خبر داد.

مجید احمدی در جلسه وبینار آموزشی، با حضور کارشناسان و آموزش‌دهندگان شهرستان‌ها و مناطق استان، اظهار کرد: در راستای تسریع در ریشه‌کنی بی‌سوادی و تسهیل فعالیت آموزش‌دهندگان، طرح «شناسایی و جذب محله‌محور سوادآموزان» در سطح استان اجرایی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر محله‌ای اجرا شدن این طرح، گفت: در این طرح آموزش‌دهندگان باید با مراجعه به صفحه کاربری خود در سامانه جامع سوادآموزی از قسمت کلاس‌گذاری محله محور با انتخاب منطقه یا روستا خود در سطح شهرستان، لیست نفرات مشخص شده برای خود را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: آموزشیار نهضت می‌تواند با شناسایی و دریافت مشخصات هویتی و تحصیلی سوادآموزان و بارگذاری این اطلاعات در سامانه جامع سوادآموزی این طرح را اجرایی کند.

احمدی بر بهره‌مندی آموزشیاران بر بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود، ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت تداوم اقدامات حوزه سوادآموزی با آموزش‌دهندگان و ناظرین صورت گیرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: برقراری کلاس برای آموزش‌دهندگان از ابتدای شهریورماه سال جاری آغاز شده و بر اساس بخشنامه به‌صورت تلفیقی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح  ضروری است مدیران مدارس، معلمان، خانواده‌ها، حلقه‌های میانی و خیرین در امر شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد با آموزش‌دهندگان همکاری کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: توانمندسازی آموزش‌دهندگان واحد سوادآموزی در دستور کار قرار دارد، لذا در همین راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی نظیر روش‌های نوین تدریس و شیوه‌های کلاس‌داری نوین در دستور کار قرار دارد تا موجب افزایش بهره‌وری و بازدهی در این حوزه شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۸۰۰ نفر از آموزش‌دهندگان فعال برای پالایش نزدیک به ۲۴۰۰۰ بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و بیش از ۱۵۰۰۰ نفرگروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79039

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.