• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش؛

اعلام سه محور فعالیت آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانش‌آموزان دختر

  • کد خبر : 79023
  • 23 آبان 1402 - 16:13
اعلام سه محور فعالیت آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانش‌آموزان دختر
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های این دفتر را در خصوص تأمین سلامت دختران دانش‌آموز را در سه محور اعلام کرد.

اعظم گودرزی در گردهمایی رؤسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های کشورکه با هدف هم‌افزایی و تجربه‌گردانی در شیراز برگزار شد، با اشاره به آمار قابل توجه دانش‌آموزان دختر در آموزش و پرورش، برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تأمین سلامت دختران را در سه محور دسته‌بندی کرد.

وی، سلامت و بهداشت فضاهای آموزشی و تامین منابع انسانی، آموزش و مهارت‌آموزی و خدمات سلامت‌محور به دانش‌آموزان دختر را از عناوین برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تأمین سلامت دختران عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، مبحث توجه به سلامت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش اهداف، برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را با استناد به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری وسندتحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی می‌کند.

گودرزی تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که با استناد به اسناد بالادستی و راهکارهای مندرج در آن به ساحت‌های شش‌گانه تربیت سند تحول بنیادین به ویژه ساحت زیستی بدنی توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی گفت: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیتی انسان‌ساز در تراز تمدن حضرت مهدی (عج) است.

محمدخلیل عسکری تصریح کرد: برای ساخت انسان در تراز تمدن اسلامی و تراز افق ١۴٠۴ و همچنین تربیت دانش‌آموزان در این تراز، تربیت چندساحتی مورد نظر است و اما یکی از ارکان اصلی تربیت حفظ سلامت جسمی دانش‌آموزان است چراکه سلامت روح نیز منبعث از سلامت جسم است.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نیز در آموزش و پرورش بر اساس مأموریت ذاتی که دنبال می‌کند رسالتی مهم است و باید مسئله سلامت و پیشگیری را در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کند. در همین راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان با تاثیر بر همسالان شان و تاثیر بر خانواده و جامعه و مخاطبین استفاده کرد تا پیام‌رسان خوبی در انتقال فرهنگ سلامت باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79023

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.