• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
دبیر جامعه روحانیت شیراز؛

ترویج ساخت و ساز برج‌ها از دستور کار شهرداری‌ها خارج شود

  • کد خبر : 78981
  • 22 آبان 1402 - 22:15
ترویج ساخت و ساز برج‌ها از دستور کار شهرداری‌ها خارج شود
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان این که زندگی آپارتمانی هم از مصادیق تهاجم فرهنگی غرب به جوامع دنیا است، گفت: باید ترویج ساخت و ساز برج‌ها از دستور کار شهرداری‌ها کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۲۲ آبان‌ماه در دیدار با مجتبی پارسایی، شهردار صدرا با بیان اینکه یکی از اقدمات خوب دولت سیزدهم، توجه به ترویج مسکن ویلایی است، گفت: مملکت متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد و باید با انجام کارهای فرهنگی و بهره بردن از ظرفیت‌های مردمی و ساکن کردن سرمایه‌های اجتماعی، حاشیه‌ها را از دامن مناطق مختلف از جمله شهر صدرا زدود.

وی با بیان اینکه زندگی آپارتمانی هم از مصادیق تهاجم فرهنگی غرب به جوامع دنیاست و  باید ترویج ساخت و ساز برج‌ها از دستور کار شهرداری‌ها کنار گذاشته شود، گفت: حتی در کشورهای اروپایی آپارتمان‌ها را بیشتر برای مهاجرین اختصاص می‌دهند در حالی که غالب مردم اصیل این کشورها در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند. تنش‌های اجتماعی و آسیب‌های روانی زندگی آپارتمانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و خانواده را از پویایی به خمودگی دچار کرده و این سبک زندگی تاثیر خود را بر جامعه، به ویژه نسل جوان بر جای گذاشته است.

طاهری تصریح کرد: صدرا یکی از مناطق بکر و دارای ظرفیت عظیم در ابعاد مختلف است که تنها با حضور نیروهای توانمند و پاکدست می‌تواند به الگویی ماندگار در زمینه توسعه شهری و زیست اجتماعی استان فارس تبدیل شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه صدرا هنوز هم سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای استان فارس است که ابعاد آن شناخته نشده است، افزود: در حال حاضر این شهر در حال مطرح شدن به عنوان نماد سلامت در جهان است به ویژه با راه‌اندازی بیمارستان پیوند که با زحمات دکتر ملک‌حسینی، پدر پیوند عضو ایران و دیگر همکاران‌شان انجام شده است می‌توان شاهد بلند آوازی روز افزون نام صدرا بود.

وی بیان کرد: آسیب‌هایی که در برابر پیشرفت شهر صدرا وجود دارد باید با حضور گروه جدید مدیریتی شهری و مسئولان شرکت عمران صدرا با دقت و حوصله برطرف شود و این شهر را از مرکز تجمع مهاجرین به نقطه‌ای تبدیل کرد که از ساکنینی با هویت مشترک و دارای پیوندهای فرهنگی یکسان برخوردار است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) در پایان تأمین امنیت به ویژه در باغشهرهای صدرا و زیباسازی ظاهر شهر را از مؤلفه‌های مهم در جذب مردم برای سکونت در آن دانست و از شهردار خواست این موارد را جزو برنامه‌های مدیریتی خود قرار دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78981

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.