• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدویت کشور؛

انقلاب اسلامی به یک نظریه‌پرداز در عرصه مهدویت تبدیل شده است

  • کد خبر : 78837
  • 20 آبان 1402 - 22:17
انقلاب اسلامی به یک نظریه‌پرداز در عرصه مهدویت تبدیل شده است
معاون بنیاد فرهنگی مهدویت اعتقاد دارد که ایران پس از انقلاب از حالات منفعلانه در زمینه مهدویت فاصله گرفته و به مروربه یک نظریه‌پرداز در عرصه مهدویت تبدیل شده است.

نشست خبری همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که قرار است بهمن ماه سال جاری در شیراز برگزار شود، روز شنبه، ۲۰ آبان در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدویت کشور در این نشست گفت: رویکرد ما در بنیاد مهدویت این است که خدماتی که از سوی انقلاب اسلامی در طول تمام این سال‌ها به مسئله مهدویت ارائه شده است را بتوانیم بیان کنیم.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری افزود: کارهای زیادی پس از انقلاب در این بخش انجام شده اما معمولا کمتر روی آن‌ها مانور داده‌ایم. مهدویت ما با قبل از انقلاب خیلی متفاوت شده است. از آن حالت منفعلانه و گوشه‌گیر خارج شده‌ایم و می‌بینیم که امروز ۳۶٠ عنوان کتاب در ۵۱٠ جلد در این زمینه منتشر شده است. در سایر زمینه‌ها هم اگر مقایسه‌ای داشته باشیم، می‌بینیم که تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

وی با اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۱۲٠ دپارتمان اسلام‌شناسی در دنیا برپا شده است، اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده نقطه قوت انقلاب اسلامی در تبدیل شدن به پایگاه نظریه‌پردازی در عرصه مهدویت است و مطابق با بیانیه دوم مقام معظم رهبری، تبدیل فرهنگ ابتذال غربی امروزی به فرهنگ انتظار است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس نیز در این نشست از راه‌اندازی یک جریان ارزشمند در استان فارس و شهر شیراز خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت امر مهدویت، قطعا پیروی از اولیاء الهی سبب نظم بخشی و ایجاد امنیت در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق افزود: امروز همه دنیا در حال شیطنت است و ما وظیفه داریم در تبیین معارف مهدوی کوتاهی نکنیم. آنچه باعث می‌شود بشریت به یک ثبات برسد، آشنایی با پیام مهدویت و روشن کردن افکار عمومی در زمینه لزوم ظهور آن حضرت است.

وی گفت: اسلام بر ۵ اصل نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار شده است که بر تنها اصلی که هیچ تبصره‌ای قرار داده نشده است، بحث ولایت است. ولایت تحت هیچ شرایطی از گردن ما ساقط شدنی نیست و این حساسیت و اهمیت بحث ولایت است که باید به خوبی تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش سحاب پرس، سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی روز یکشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد. در این همایش آثاری در قالب رساله دکتری، پایان نامه ارشد، مقالات علمی و پژوهش‌های کاربردی، با رویکرد “تربیت اسلامی نسل منتظر” ارائه خواهند شد.

مقالات مربوطه باید تا تاریخ نهم دی‌ماه روی پورتال بنیاد مهدویت به آدرس اینترنتی www.mahdaviat.ir   بارگذاری شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78837

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.