• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

پارک علم و فناوری بستری برای ارتباط با دانشگاه و صنعت است

  • کد خبر : 78784
  • 20 آبان 1402 - 21:53
پارک علم و فناوری بستری برای ارتباط با دانشگاه و صنعت است
رئیس پارک علم و فناوری فارس، این پارک را بستر مناسبی برای ارتباط با دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: حدود یک هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش سحاب پرس، امین رضا ذوالقدر امروز، ۲۰ آبان‌ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این پارک با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان گفت: در پارک علم و فناوری استان فارس به عنوان یکی از پارک‌های قدیمی حدود ۱۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال است که بسیاری از آن‌ها فعالیت خود را از ابتدا در این پارک آغاز کرده و امروز کارآفرین برتر و نمونه استانی و کشوری هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری بستر مناسبی برای ارتباط با دانشگاه و صنعت است، گفت: ورودی پارک علم و فناوری خروجی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند و مهم‌ترین موضوع برای انجام فعالیت در پارک مهارت و تجربه است که خوشبختانه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به دلیل فراگیری آموزش‌های مهارتی از آن بهره‌مند هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با ابراز خرسندی از انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس بیان کرد: آمادگی داریم در قالب فضاهای نوآوری مشترک، کارها را پیش ببریم و در قالب تفاهم‌نامه مشترک مراکز نوآوری داشته باشیم تا دانشجویان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی استان فارس از امکانات پارک بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به رسالت مهارت‌ محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: همکاری دوجانبه این واحد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش بهره‌وری و همچنین ارتقای آموزش‌های مهارتی در جامعه کمک کند.

شاهرخ جم افزود: باتوجه به ساختار مشترکی که دانشگاه جامع علمی کاربردی و پارک علم و فناوری داشته و مراکز آن توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود در یک فضای رقابتی علمی متفاوت می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

جم همچنین به طرح‌های مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی در عرصه مهارت‌آموزی اشاره و تصریح کرد: طرح آباد؛ آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و تدوین شده است که این واحد دانشگاهی در قالب این طرح می‌تواند نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی مهارتی کوتاه مدت تک درس و تک پودمان در رشته‌های مورد درخواست شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری اقدام کند.

به گزارش سحاب پرس، در راستای ایجاد و توسعه همکاری دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد و بهره‌برداری از امکانات و قابلیت‌های موجود طرفین جهت ایجاد محیط مناسب در توسعه کارآفرینی نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78784

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.