• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش؛

بیش از ۲ میلیون سفیر سلامت دانش‌آموزی مشغول به فعالیت هستند

  • کد خبر : 78502
  • 17 آبان 1402 - 20:00
بیش از ۲ میلیون سفیر سلامت دانش‌آموزی مشغول به فعالیت هستند
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کل کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد قریب ۱۳۵ هزار نفر در استان فارس هستند.

به گزارش سحاب پرس، اعظم گودرزی امروز، ۱۷ آبان در مراسم افتتاحیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی که در شیراز برگزار شد، گفت:

وی با بیان اینکه استان فارس حائز بالاترین میزان رتبه‌های برتر در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی طی دو سال اخیر بوده است، افزود:‌ دانش‌آموزانی که در عرصه سلامت فعال هستند به عنوان سفیران سلامت هستند که در این حوزه حساس شده و به عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، هدف از آموزش دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت را آگاهی آنان در این عرصه و بازنشر مفاهیم بهداشتی و نکات مهم سلامتی در میان جامعه و خانواده‌ها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارسی که دارای مربی بهداشت هستند،‌ آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم و موارد دیگر را دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به حداقل ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

گودرزی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان فرصت این دارند که به صورت چرخشی به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند، گفت: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است همان‌گونه که اگر سلامت نباشد، قطعاً کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به آمارهای نگران‌کننده در مورد چاقی و اضافه وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش‌آموزان بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم تحرکی افراد جامعه و خصوصا دانش‌آموزان است که سفیران سلامت دوره متوسطه باید در این زمینه اثرگذار باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78502

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.