• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری فارس؛

مهلت یک‌ماهه به نهادهای مسئول تأمین زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی آزادراه شیراز ـ اصفهان

  • کد خبر : 78500
  • 17 آبان 1402 - 18:37
مهلت یک‌ماهه به نهادهای مسئول تأمین زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی آزادراه شیراز ـ اصفهان
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان گفت: تحویل زیرساخت‌های موقت تأمین امنیت و ایمنی آزادراه شیراز - اصفهان با سرعت در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی امروز، ۱۷ آبان با بیان این مطلب بر تحویل زیرساخت‌های موقتِ تأمین امنیت و ایمنی آزادراه جدیدالاحداث شیراز  ـ اصفهان تأکید کرد و افزود: استقرار و تحویل سازه‌های موقت که پیش از افتتاح در دستور کار قرار گرفت بود به سرعت انجام شود.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم جهت نظارت‌های پلیسی و تأمین امنیت و همچنین ایمنی رانندگان در محورهای مواصلاتی جدیدالاحداث باید توسط نهادهای ذیربط تأمین شود، به ادارات و نهادهای مسئول در حوزه راه‌ها مهلت داد ظرف یک ماه زیرساخت‌های وعده داده شده جهت استقرار نیروها و تجهیزات تأمین امنیت و ایمنی آزاد راه را تحویل دهند.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت در محدوده آزاد راه جدیدالاحداث شیراز  ـ اصفهان، ضمن تعیین مهلت محدود برای رفع این مشکل متذکر شد: در صورت عدم اجرای وظایف و تعهدات مقرر، ترک فعل مدیران مربوطه در دستور کار دادگستری استان قرار خواهد گرفت.

این مقام ارشد قضایی استان فارس، داشتن برنامه مدون پیشگیری از وقوع جرم را از جمله تکالیف قانونی مدیران خواند و افزود: عدم توجه به این امر ترک فعل و قصور تلقی و طبق قانون قابلیت تعقیب قضایی دارد.

موسوی، استقرار زیرساخت‌های امنیتی و ایمنی در راه‌ها و محورهای مواصلاتی را زیر ‌مجموعه پیشگیری وضعی و انتظامی دانست و به مسئولان حوزه قضایی بیضا، کامفیروز و اقلید مأموریت داد تا ضمن تشکیل جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم، موضوع تأمین امنیت و ایمنی آزادراه شیراز – اصفهان را به صورت ویژه دنبال کنند.

وی در پایان با هشدار به ناامن‌کنندگان جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی گفت: مطابق قانون شدیدترین برخوردهای قضایی در انتظار آنان است.

به گزارش سحاب پرس، بر اساس ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی، هر کس به نحوی، در راه‌ها و خیابان‌ها، مرتکب دزدی و راهزنی شود، در صورتی که بر او، عنوان محارب صدق نکند، به سه تا پانزده سال حبس و تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، محکوم خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78500

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.