• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛

کتابخوانی عشایر فارس در جمع ایل‌نشینان فیروزآباد

  • کد خبر : 78490
  • 17 آبان 1402 - 16:08
کتابخوانی عشایر فارس در جمع ایل‌نشینان فیروزآباد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری سومین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در روز ۲۰ آبان‌ماه در منطقه عشایری منگرگ شهرستان فیروزآباد خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، محمدحسین فیروزی امروز، ۱۷ آبان‌ماه با اشاره به برنامه‌ریزی در استان فارس برای هفته کتاب گفت: برنامه‌های هفته کتاب فارس با برنامه اردوی کتابخوانی عشایر آغاز می‌شود و سومین نشست این طرح در آستانه هفته کتاب به میزبانی ایل نشینان منطقه منگرگ شهرستان فیروزآباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه اردوی کتابخوانی عشایر روز شنبه، ۲۰ آبان‌ماه اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب‌محور، اهدای کتاب، ارائه خدمات کتابخانه سیار در مناطق عشایری، برگزاری مسابقه، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی و… از جمله برنامه‌های این رویداد یک روزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین است.

فیروزی اضافه کرد: اردوی کتابخوانی عشایر به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار می‌شود و جمعی از دستگاه‌های استانی در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه، توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است.

وی تأکید کرد: نخستین رویداد این طرح یکم شهریورماه در منطقه عشایری خسرو و شیرین آباده و دومین برنامه ۲۹ شهریورماه در منطقه عشایری گردنه بزن شهرستان اقلید برگزار شد که با استقبال گسترده مردم عشایر همراه بود. برنامه‌ریزی‌ها بر این است که طرح اردوی کتابخوانی عشایر تا پایان سال در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود.

به گزارش سحاب پرس، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی استان از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78490

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.