• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس؛

افزایش دو برابری نرخ با سوادی در فارس

  • کد خبر : 78486
  • 17 آبان 1402 - 15:38
افزایش دو برابری نرخ با سوادی در فارس
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با مقایسه‌ای در خصوص میزان سواد افراد در این استان قبل و بعد از انقلاب، از افزایش دو برابر نرخ باسوادی در این استان در مقایسه با قبل از انقلاب خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، مجید احمدی امروز، ۱۷ آبان در جلسه برخط مسئولان و کارشناسان سوادآموزی استان با بیان این که نهضت سوادآموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل آغاز شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه عدالت آموزشی، نرخ باسوادی جامعه هدف بالای ۶ سال در استان فارس از ۴۷.۵ قبل از انقلاب به بالای ۹۲.۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی تصریح کرد: سوادآموزی یک حرکت جهادی و به نوعی تکلیف است و ما باید تمام تلاش خود را در جهت شناسایی، جذب و نگهداشت بی‌سوادان و کم‌سوادان تا سرانجام بخشی کامل بیسوادی در کشور ادامه دهیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: توجه به توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش آگاهی کارشناسان حوزه سوادآموزی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و وبینارها موجب بهره‌وری و افزایش بازدهی در این حوزه می‌شود.

احمدی با بیان این‌که آموزش ابزاری مهم و فرصتی اساسی برای افزایش مهارت‌های شغلی کارکنان و سبب حرفه‌ای‌تر شدن کارشناسان خواهد شد، گفت: ارتقای سطح آگاهی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از جمله دغدغه‌های این معاونت است، لذا در جهت رفع این مورد کارگاه‌های آموزشی نظیر روش‌های نوین تدریس و شیوه‌های کلاس‌داری نوین و … را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه با تشریح اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های سوادآموزی در سال تحصیلی جاری گفت: در فرایند جذب، پوشش، کلاس‌داری و سایر طرح‌ها، نظارت مستمر و جدی خواهیم داشت تا شاهد افزایش کیفی و کمی آموزش‌ها باشیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: آموزش همراه با نظارت و هم‌چنین فراهم‌ سازی زمینه مناسب برای برگزاری امتحانات در دستور کار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78486

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.