• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز؛

محرومیت‌های فرهنگی جامعه را دریابیم

  • کد خبر : 78261
  • 15 آبان 1402 - 21:12
محرومیت‌های فرهنگی جامعه را دریابیم
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت توجه به محرومیت‌های فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در مرتبه اول توجه قرار دارد.

سیده مریم حسینی امروز، ۱۵ آبان‌ماه در نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محله کم برخوردار ده‌پیاله شیراز با بیان اینکه توجه به محرومیت‌های کالبدی و فیزیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از کوچه پس کوچه‌های برخی از نقاط شیراز همچنان خاکی است و یا با مشکل جاری شدن آب‌های سطحی و فاضلاب روبه‌روست، بر توجه ویژه به محرومیت‌های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در مرتبه اول توجه قرار دارد و شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت در رفع این محرومیت‌ها گام بر می‌دارد.

حسینی با اشاره به طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با همکاری سازمان بهزیستی و آموزش فنون مختلف برای کسب درآمد و اعطای وام خوداشتغالی و کارآفرینی با همکاری سپاه و کمیته امداد، این اقدام را نشان از توجه شورای شهر بر رفع محرومیت‌های اجتماعی عنوان کرد.

عضو شورای شهر شیراز لازمه رفع مشکلات شهری را حضور همه افراد جامعه در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: اگر همه افراد جامعه احساس مسئولیت کنند می‌توان با یکدیگر مشکلات را رفع کرد.

حسینی بیان کرد: تلاش و همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در توجه به رفع معضلات فرهنگی جامعه قابل تقدیر و ستودنی است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به شدت به این گونه جلسات آموزشی و آگاهی‌بخشی و رونق آن در سطح شهر نیازمندیم چرا که شهروندان حق دارند حقوق خود را بدانند و مدیریت شهری موظف است تا شرایط آموزش را فراهم کند. این مهم تاکنون تمام و کمال انجام نشده و همه اقشار جامعه را پوشش نداده است.

حسینی بیان کرد: آموزش‌های دوران تحصیل در کسب مهارت‌های اجتماعی کافی نیست و رفتار و اخلاق محاوره‌ای در شهر و حقوق شهروندی در برنامه تحصیلی جایگاه قابل قبولی ندارد و دانش‌آموز پس از فارغ التحصیلی بسیاری از حقوق شهروندی و اجتماعی و مسئولیت خود در قبال جامعه را نمی‌داند که ضروری است آموزش و پرورش نگاه ویژه به این مهم داشته باشد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: مخاطب برنامه آموزشی بانوان بودند که نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و به یقین هرچه در امور فرهنگی و اجتماعی برای بانوان در راستای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی، همچنین همراهی شهروندان، احساس مسئولیت آنها در امورات شهری، تصمیم‌های مدیریتی و مشارکت خانواده‌ها در اداره شهر هزینه شود؛ سرمایه‌گذاری ارزشمند و پر خیر و برکت برای جامعه است چرا که شهری پویا، سالم، پایدار و بانشاط به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رکن هر شهر انسان‌هایی هستند که در آن زندگی می‌کنند پس هرچه افراد در شهر به خصوص بانوان در مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی توانمندتر شوند؛  خانواده سالاری در جامعه شکل می‌گیرد و در جامعه‌ای که خانواده محوری حاکم شود آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و افراد جامعه رضایت بیشتری خواهند داشت.

رییس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر گفت: باید مدیران شهری عزم خود را جزم کنند تا بتوانند نهضت آموزش توانمندسازی افراد جامعه، برای رسیدن به شهری بانشاط و سالم با خانواده‌هایی پرنشاط، فهیم و بابصیرت را راه‌اندازی کنند چرا که هرچه آموزش امور شهروندی بیشتر شود؛ حس تعلقات در محلات بالاتر می‌رود، وابستگی اجتماعی بیشتر می‌شود، روحیه جمعی تقویت می‌شود، شهروندان نسبت به هم احساس مسئولیت می‌کنند و خانواده‌ها همدیگر را بیشتر دوست دارند؛ چنین شهری، شهر دوستدار خانواده است و شیراز چنین ظرفیتی دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78261

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.