• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

توضیح شهرداری شیراز درباره جمع شدن فاضلاب در آب‌انبار مسجد وکیل

  • کد خبر : 78242
  • 15 آبان 1402 - 16:06
توضیح شهرداری شیراز درباره جمع شدن فاضلاب در آب‌انبار مسجد وکیل
درپی انتشار خبری روز گذشته در یکی از رسانه‌ها و پیگیری خبرنگار ایسنا در خصوص جمع شدن فاضلاب در آب‌انبار مسجد وکیل، شهرداری شیراز طی جوابیه‌ای اعلام و تأکید کرد: مطابق قانون شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.

به گزارش سحاب پرس، درپی انتشار خبری روز گذشته در یکی از رسانه‌ها در خصوص جمع شدن فاضلاب شهری در آب انبار مسجد تاریخی وکیل شیراز و پیگیری خبرنگار ایسنا در این خصوص اداره‌کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز جوابیه‌ای به شرح ذیل اعلام کرد:

«به استناد ماده ١ قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی‌شهرها به عهده وزارت نیرو و شرکت مستقلی بنام شرکت آب و فاضلاب است لذا شهرداری ها مسئولیتی در زمینه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) همواره با هیات امنای مسجد و بازار وکیل همکاری فی مابین دارد و اقدامات موثری نیز در ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی انجام داده است. همکاری با سایر نهادها نیز در حدود وظایف و اختیارات مورد تاکید بوده، اما طبق قانون جمع آوری و دفع فاضلاب شهری برعهده دستگاه متولی است.

همچنین پیرو مکاتبه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و همکاری شورای بازار وکیل در خصوص واگذاری یک دستگاه پمپ لجن‌کش از شهرداری منطقه ۸ جهت آب انبار کری‌مخانی مسجد وکیل، این موضوع توسط واحد تاسیسات شهرداری منطقه مذکور، هماهنگ و انجام و مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی تحویل گیرد».

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78242

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.