• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار فارس خواستار شد؛

کمیته ماندگاری نخبگان در وزارتخانه علوم و بهداشت راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 77502
  • 08 آبان 1402 - 15:18
کمیته ماندگاری نخبگان در وزارتخانه علوم و بهداشت راه‌اندازی شود
استاندار فارس بر ضرورت حفظ و صیانت از نخبگان تاکید کرد و پیشنهاد داد در وزارتخانه‌های بهداشت و علوم کمیته‌ای با عنوان ماندگاری نخبگان راه‌اندازی شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه امروز، ۸ آبان در جلسه مشترک معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بر ضرورت حفظ و صیانت از نخبگان تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم در وزارتخانه‌های بهداشت و علوم کمیته‌ای با عنوان ماندگاری نخبگان راه‌اندازی شود، ما هم به سهم و توان خود در این زمینه کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، فراتر رفتن از انتقاد کردن و شعار دادن و رسیدن به اقدامات عملی مورد نیاز است، تصریح کرد: باید در قدم اول مشکلات نخبگان را احصا و پس از آن مسائل را برای ایشان حل کنیم تا از دلایل مهاجرت فرزندان این مرز و بوم کاسته شود.

ایمانیه افزود: در شورای برنامه‌ریزی استان فارس با ریاست آیت‌الله رئیسی در شیراز، خواستار تفویض مباحث مرتبط با صدور مجوزهای تولید در حوزه تولید دارو، ملزومات پزشکی و مباحث غذا به استان فارس بودیم چراکه فارس ظرفیت و پتانسیل این اقدام را دارد و می‌تواند آن را به نحو احسن محقق کند همچنین نظارت و پایش عملکرد حق و وظیفه ذاتی وزارت بهداشت و ستاد مرکزی است و درصورتی که حقی در این مسیر توسط فرد یا گروهی ضایع شد، باید از وی سلب امتیاز شود.

استاندار فارس در ادامه بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده‌ها تاکید کرد و گفت: در دولت نهم، با اجازه مقام معظم رهبری و تأمین منابع مالی از صندوق ذخیره ارزی کشور، تجهیزات پزشکی دانشکده‌ها و موسسات تحت پوشش دولت بروز شد که هم اکنون دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی مجددا نیازمند به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی هستند که می‌توان با طی شدن مسیرهای قانونی برای انجام این مُهِم، قدم برداشت.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر تولیدات پزشکی در کشور، بر توان مهندسین و نخبگان بومی تأکید کرد و افزود: بسیاری از تولیدات در حوزه‌های پزشکی و آزمایشگاهی بومی‌سازی شده و می‌توان با اختصاص اعتباری مرکب از ریالی و ارزی، برای به‌روزرسانی جدی تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های تیپ یک وزارت بهداشت و همچنین آزمایشگاه‌های تیپ یک وزارت علوم اختصاص داد.

ایمانیه، متقاضیان ورود به عرصه های تخصصی پزشکی را مورد توجه قرار داد و گفت: برای رشته هایی که پایه و اساس علم پزشکی هستند با کاهش ورود متقاضیان مواجه هستیم که برای حل این موضوع پیشنهاد می‌شود یک بسته حمایتی از این رشته‌ها را تدوین و اجرایی کنیم؛ فارس در این زمینه نیز آماده همکاری و همراهی است.

استاندار فارس در پایان سخنان خود به موضوع تأمین زمین برای اساتید نیز اشاره کرد و گفت: در بحث زمین و مسکن اساتید، لازم است برخی قوانین به نفع جامعه‌ اساتید تغییر کند؛ باید بتوانیم همزمان با تامین زمین برای مردم، زمین‌های مناسبی را برای اساتید جوان در نظر بگیریم تا مسکن ایشان تامین شود از این‌رو در استان فارس با تمام قوا از این موضوع حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77502

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.