• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

کسب بیشترین سرانه مقالات کشور توسط دانشگاه علم و صنعت

  • کد خبر : 77241
  • 06 آبان 1402 - 15:57
کسب بیشترین سرانه مقالات کشور توسط دانشگاه علم و صنعت
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: جدیدترین ارزیابی‌ها نشان داده که سرانه مقالات دانشگاه علم و صنعت ایران حدود ۳.۵ است که این میزان بالاترین رقم در کشور و رتبه اول در بین دانشگاه‌ها است.

به گزارش سحاب پرس، دکتر منصور انبیاء در نشست دانشگاهیان علم و صنعت ایران با دکتر فاضل‌زاده؛ رئیس مؤسسه استنادی پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با موضوع «شاخص‌های اثرگذاری برون‌دادهای پژوهشی و فناورانه در نظام‌های توسعه اجتماعی و رتبه‌بندی‌های بین‌المللی» که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، به تاریخچه دانشگاه علم و صنعت ایران اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۰۸ با عنوان مدرسه صنعتی دولتی در خیابان سی تیر تهران آغاز به کار کرد و با عناوین مختلف هنر سرای عالی، هنر سرای عالی فنی، سازمان نمونه تعلیم و تربیت حرفه‌ای کشور ادامه داد و در سال ۱۳۵۷ با عنوان دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: اولین مهندس کشور از دانشگاه علم و صنعت ایران مدرک گرفته‌است. این دانشگاه از کهن‌ترین دانشگاه‌های کشور است و روند دانشگاه شدن آن یک روند منطقی بوده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه هر یک از اعضای این دانشگاه گنجی هستند، گفت: به اعتقاد من دانشگاه علم و صنعت در جایی که باید  قرار داشته باشد، قرار ندارد.

وی در مورد جایگاه این دانشگاه گفت: جدیدترین ارزیابی‌ها نشان داده که سرانه مقالات دانشگاه علم و صنعت ایران حدود ۳.۵ است که این میزان بالاترین رقم در کشور و رتبه اول در بین دانشگاه‌ها است.

انبیاء گفت: تعداد پژوهشگران یک درصد برتر دانشگاه علم و صنعت، ۱۲ نفر است و ۶۴ پژوهشگر دو درصد برتر جهان در این دانشگاه هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علم وصنعت؛ این دانشگاه در شاخص ارتباط با جامعه و صنعت که یکی از پرنفوذترین و با اهمیت‌ترین شاخص‌هاست، رتبه یک را دارد.

وی افزود: درصد بالایی از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت جذب بازار کار می‌شوند و در شاخص‌های وزارت علوم رتبه یک کشوری را دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد نه‌تنها در پژوهش، بلکه در آموزش هم به خوبی درخشیده‌ایم.

وی با اشاره به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در دی ماه ۱۴۰۰ مبنی بر نیازمحور شدن پژوهش‌ها، گفت: دستگاه‌ها ملزم هستند که یک درصد از بودجه خود را در پژوهش صرف کنند و  شورای استان‌ها هم ملزم هستند که این میزان را در این مسیر هزینه کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید بیشتر کار کنند و پروژه بگیرند تا شناخته شوند و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام بر اساس شاخص‌های موجود رتبه‌بندی شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77241

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.