• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

تجهیز گردان‌های متحرک هجومی به موشک‌های ضدزره با برد ۸ کیلومتر

  • کد خبر : 77089
  • 05 آبان 1402 - 18:52
تجهیز گردان‌های متحرک هجومی به موشک‌های ضدزره با برد ۸ کیلومتر
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز گردان‌های متحرک هجومی به موشک‌های ضدزره با برد حداقل ۸ کیلومتر خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، امیر سرتیپ نوذر نعمتی در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، با اشاره به اقدامات انجام شده در مرحله اول این رزمایش گفت: در این مرحله از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، انتقال زمینی و هوایی چهار تیپ، دو لشکر و یک قرارگاه منطقه‌ای را به محل رزمایش داشتیم که این اقدام قابل توجّه برای اولین بار با چنین ابعاد و گستردگی به صورت همزمان انجام شده است.

وی افزود: همچنین، دو گردان پهپاد و هوانیروز و یک گروه مهندسی نیز در این رزمایش حضور دارند و حجم تجهیزات در این رزمایش نیز نسبت به رزمایش سال گذشته دو برابر شده و دو تیپ متحرک هجومی را نیز با انواع موشک‌ها در این رزمایش به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به آماده بکاری بالگردهای هوانیروز در این رزمایش اظهار داشت: ۲۰۰ فروند بالگرد در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش به عنوان بخشی از ناوگان بالگردی ارتش شرکت کرده‌اند که علاوه بر ارتقای توان رزم، توانسته‌ایم در حوزه حرکت رزمی و جابه‌جایی شبانه نیروها با بهره‌گیری از توان بالگردی اقدامات عملیاتی مناسب را انجام دهیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمامی تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش، از قابلیت دور زنی، هوشمند بودن، نقطه‌زنی و قابلیت شبکه شدن برخوردارند و با توجّه به ارتقای ظرفیت و افزایش برد تسلیحات، در این رزمایش شاهد نمایشی جدید در سطح نیروی زمینی ارتش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این گردان‌های متحرک هجومی از موشک‌های ضدتانک با برد ۳ کیلومتر استفاده می‌کردند، امّا امروز گردان‌های متحرک هجومی نزاجا به موشک‌های ضد زره هوشمند با حداقل برد ۸ کیلومتر مجهز شده‌اند.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77089

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.