• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا؛

انتقال سریع نیروها و تجهیزات با پیمایش بیش از هزار کیلومتر از ۷ استان

  • کد خبر : 77072
  • 05 آبان 1402 - 16:40
انتقال سریع نیروها و تجهیزات با پیمایش بیش از هزار کیلومتر از ۷ استان
سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا از انتقال و جابه‌جایی سریع ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی و توپخانه از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت به منطقه عمومی رزمایش خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از ارتش، امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در خصوص جابه‌جایی و گسیل ادوات و تجهیزات به منطقه رزمایش، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جابه‌جایی تمامی نیروها و تجهیزات از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام کم‌نظیری است که با کشنده‌های سنگین و فوق سنگین ساخت متخصصان مرکز تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش انجام شد.

وی افزود: در مرحله نخست انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از ۷ استان کشور، به منطقه عمومی رزمایش گسیل داشتیم.

وی با اشاره به روند برگزاری رزمایش اظهار کرد: در روز اول رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با توجّه به تاکتیک پدافند در ساحل، به منظور تثبیت دشمن در سواحل و جلوگیری از پیشروی آنان، بنابر درخواست پشتیبانی نیروی دریایی توانست با استفاده از پهپادهای انهدامی و رزمی آرش و مهاجر به حمایت از نیروی دریایی پرداخته و مسیرهای نفوذ نیروهای مهاجم را مسدود نماید.

وی همچنین بهره‌گیری از توان بالگردی در پشتیبانی از نیروها و استفاده از انواع موشک‌های ضدزره زمین پایه و هواپایه را در راستای مقابله با نیروهای مهاجم از دیگر مراحل اجرای این رزمایش عنوان کرد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا افزود: مطابق با سناریوی از پیش طراحی شده، پهپادهای شناسایی، انهدامی و رزمی نیروی زمینی در ادامه اجرای عملیات پدافند ساحلی وارد عرصه شده اهداف مورد نظر را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77072

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.