• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مشاور فرماندهی لشکر ۱۹ فجر؛

اگر دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل کنند مسیر مصون‌سازی جامعه همواره می‌شود

  • کد خبر : 77064
  • 05 آبان 1402 - 3:40
اگر دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل کنند مسیر مصون‌سازی جامعه همواره می‌شود
مسئول دانش و پژوهش لشکر ۱۹ فجر با بیان اینکه در جنگ ترکیبی باید همه لایه‌ها را با شبکه‌های نو و روزآمد در عملیات مقابله با دشمن فعال کرد، گفت: در این جنگ باید به بررسی نقاط قوت دشمن در حوزه جنگ شناختی پرداخت و با رفع کمبودهای اقتصادی در چارچوب پدافند غیرعامل گام برداشت.

به گزارش سحاب پرس، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی‌پور، شامگاه پنج‌شنبه، ۴ آبان‌ماه در جلسه آغاز هفته پدافند غیرعامل در حضور مدیران پدافند دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: پدافند غیرعامل هر آن چیزی است که بتواند توانایی ما را در برابر دشمن حفظ کرده و ما را ایمن و مصون کند که از جمله تکنیک‌های آن جابجایی، پراکندگی، استفاده از استحکامات، پناهگاه و جان‌پناه، عملیات فریب و بهره بردن از اصول استتار و اختفا است.

معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار فارس با بیان اینکه پدافند انواع مختلفی دارد که از جمله آن پدافند نظامی(سنگرسازی، استفاده از مترو و …) و پدافند شناختی است، افزود: در دنیای امروز باید پدافند شناختی به معنای آمادگی در برابر جنگ شناختی را جدی گرفت؛ جنگی که هدفش اضمحلال کشورها از درون است و حوادث سال گذشته و هرآنچه که مردم را در برابر هم و در برابر حکومت قرار بدهد در همین تعریف می‌گنجد و ابزار اصلی آن نیز رسانه و تسلط بر ذهن‌ها و اندیشه‌ها است.

وی با تصریح اینکه با همدلی و همگرایی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی و استفاده از حلقه‌های میانی بسیاری از مخاطرات امنیتی کاهش خواهد یافت، گفت: نوع پدافند مربوط به دستگاه‌ها است و اگر دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل کنند بسیاری از مسیر ایمنی و مصون‌سازی جامعه همواره می‌شود.

محبی‌پور افزود: توسعه فراگیر رسانه‌های جمعی، وسایل ارتباطات جمعی و دسترسی عامه به رسانه‌ها باعث شده تهدیدها زیاد شوند و به طور مستمر درگیر جنگ شناختی شویم و مهم‌ترین عامل ایجادکننده، تشویق کننده و ترویج دهنده جنگ شناختی، رسانه‌ به عنوان ابزار انتقال پیام است.

وی با بیان اینکه تببین شرایط و پاسخگو بودن در حوزه پدافند اهمیت دارد، تاکید کرد: امروزه به ویژه با قدرت نظامی که ما به دست آورده‌ایم دشمن به این نتیجه رسیده که امکان تهاجم فیزیکی و نظامی به ایران ممکن نیست و به همین جهت به جنگ شناختی، روانی و نبرد نرم و رسانه‌ای روی آورده و همین مسئله ضرورت آمادگی و شناخت ما در پدافند غیرعامل و جنگ شناختی را بیشتر می‌کند تا بتوانیم به دشمن متقابل پاسخ بدهیم و سبب انفعال، عقب‌نشینی و شکست دشمن شویم.

مشاور فرماندهی لشکر ۱۹ فجر افزود: در جنگ غزه دشمن مرتب از عملیات روانی دروغ، تحریف، تقطیع و شایعه‌پراکنی به قصد تضعیف روحیه مقاومت، مظلوم‌نمایی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کند.

محبی‌پور افزود: در جنگ ترکیبی باید همه لایه‌ها را با شبکه‌های نو و روزآمد در عملیات مقابله با دشمن فعال کرد و به بررسی نقاط قوت دشمن در حوزه جنگ شناختی پرداخت وبا رفع کمبودهای اقتصادی در چارچوب پدافند غیرعامل گام برداشت و با ارتقای توان موشکی به بازدارندگی دست زد.

وی همچنین گفت: در اینگونه نبردها هدف دشمن تسخیر قوه شناخت و درک مردم و نخبگان است و راهبرد اصلی‌اش نیز تغییر هنجارها و رفتارها و نگرش‌ها و …است و از این رو در این جنگ باید حداکثر مردم را با خود همراه کرد.

محبی‌پور در پایان بزرگ نشان دادن مشکلات و سیاه نشان دادن همه چیز ، ایجاد نفرت از کشور یا ایجاد جذابیت مهاجرت ، ایجاد یاس و ناامیدی ، ناکارامد نشان دادن همه چیز ، ایجاد شک و شبهه نیز از جمله ابزارهای دشمن در جنگ شناختی دانست و گفت: نسل جوان اگر امید را از دست بدهد نیرو و اراده اش از بین می‌رود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77064

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.